Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia brand manager?

Stanowisko brand managera nie jest raczej tym, czym będziesz zajmował się tuż po studiach czy nawet szkole średniej. To jednak zajęcie dla osób bardziej doświadczonych, pisaliśmy o tym szerzej w publikacji Band manager – jak zostać? Jeśli rzeczywiście zdecydujesz się na karierę w marketingu i reklamie, prawdopodobnie zaczniesz od asystenta w dziale marketingu, sprzedaży albo asystenta samego brand managera. Każde takie doświadczenie jest cenne i stanowi atut w staraniach o dalsze posady. A są kolejne szczeble, o które warto się starać – firmy różnie je nazywają, specjalista ds. marketingu albo koordynator. Brand managerowie też mają swoją wewnętrzną hierarchię zawodową, zwłaszcza w dużych firmach reklamowych lub w dziale marketingu i promocji dużej korporacji. Doświadczenie, staż pracy i sukcesy mogą przeprowadzić Cię przez szczeble junior, senior brand managera aż po kierownika lub dyrektora ds. marketingu. Najwyżej stoi prezes lub CEO.

Brand manager – gdzie możesz szukać zatrudnienia?

W zasadzie każdej większej firmie, w której istnieje potrzeba promowania produktów albo usług. I to w sposób ciągły. To sprawia, że istnieje dość spora różnorodność miejsc pracy, a przy tym charakteru wyzwań, które przed Tobą mogą stać. To perspektywa rozwijająca, ale też poddająca próbie Twoje kompetencje i umiejętności. Brand manager oczywiście może też pracować w firmach zajmujących się reklamą, marketingiem, zarządzaniem marką właśnie w imieniu swoim albo swoich klientów. Większe firmy sprzedażowe, produkcyjne i handlowe posiadają wewnętrzne zespoły zajmujące się promocją i wizerunkiem. Możesz być częścią jednego z nich. Oczywiście im marka bardziej uznana, tym wymagania co do Ciebie będą większe.

Brand manager – ile możesz zarobić?

Oczywiście to zależy od miejsca, w którym pracujesz, Twojego doświadczenia, sukcesów i kompetencji zawodowych. Ogólnopolskie badania przynoszą jednak informacje na temat liczb. Przeciętnie w Polsce jako menedżer marki zarobisz 5941 zł netto. To mediana, a zatem połowa wszystkich brand managerów zarabia w przedziale 4396 zł netto a 8374 zł netto. Jedna czwarta z kolei zarabia nawet więcej. Pensja zależna jest też od konkretnych zadań danego miesiąca. Przyjmuje się, że premie mogą wynosić nawet 14 % rocznych dochodów.

Brand manager – gdzie zarabia się najwięcej?

Najwięcej zarobisz w województwach mazowieckim, pomorskim i dolnośląskim.  Pokrywa się to też z miastami wojewódzkimi –  odpowiednio Warszawa, Gdańsk i Wrocław. Na najmniej brand manager liczyć może na Śląsku, w łódzkim i na Podkarpaciu.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *