Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia specjalista ds. kolportażu?

To wspaniałe, że codziennie kioski pełne są najnowszych wydań czasopism. Prasa jest z nami od wieków i trudno wyobrazić sobie, że Twój ulubiony tygodnik albo gazeta poranna mogłaby nie zostać dostarczona na czas. Od tego są właśnie pracownicy kolportażu. Piszemy o tym, jak być dobrym w tej pracy. I ile można na niej zarobić.

Specjalista ds. kolportażu – predyspozycje zawodowe

To zdecydowanie praca należąca do tych wymagający i stresujących. Głównie wynika to z mnogości zadań do wykonania, bardzo surowo przestrzeganej terminowości (opóźnienia w dostarczaniu prasy to proszenie się o poważne straty finansowe), presji czasu, wymogu samodzielności, własnej inicjatywy i zdolności organizacyjnych. Niezależnie od stanowiska wymagana od Ciebie będzie dyspozycyjność, zaangażowanie, znajomość topografii terenu, na który przeznaczona jest dana partia prasy do kolportowania. Wykształcenie, doświadczenie, prawo jazdy oraz cechy osobowościowe – wszystko to jest drobiazgowo oceniane podczas procesu rekrutacji do pracy jako specjalista ds. kolportażu.

Specjalista ds. kolportażu – forma zatrudnienia

O ile dla specjalistów ds. kolportażu odpowiedzialnych za logistykę, dokumentację, negocjacje i organizację całego procesu kolportowania przewidziane są umowy w oparciu o etat, o tyle pracownicy fizyczni niekiedy zatrudniani są w oparciu o umowy zlecenia i o dzieło. Wynika to z tego, że wielu kolporterów zwyczajnie traktuje to jako zajęcie tymczasowe, służące dodatkowemu zarobkowi i nie wiążą swojej przyszłości zawodowej z branżą wydawniczą.

Specjalista ds. kolportażu – zarobki na poszczególnych stanowiskach

Zarobki szeregowych pracowników nie są tyleż imponujące, co wymagające wysiłku i zaangażowania. Często zdarza się, że jest to praca dodatkowa, obok pracowników zaopatrzenia albo prywatnych dostawców, którzy posiadając samochód po prostu chcą nieco zarobić. Pojedyncze umowy zlecenie, np. opiewające na rozwożenie konkretnego tytułu albo tylko do konkretnych punków sprzedaży czy adresatów (np. prenumerata) niosą ze sobą wynagrodzenia rzędu 600 – 1000 zł na miesiąc netto. Jeśli firma zaoferuje Ci stałą współpracę w formie etatu raczej pensja wynosić będzie w okolicach minimalnej lub nieco ponadto. Lepiej z kolei zarabiają biurowi specjaliści ds. kolportażu. Stanowiska logistyczno – urzędowe to pensja w okolicach 3000 zł netto, zaś kierownicze nawet 5000 zł netto.

Oczywiście wiele zależy od tego, w jakim wydawnictwie lub firmie kolportującej jesteś zatrudniony. Jakie są Twoje kompetencje (wykształcenie, doświadczenie, sukcesy), zakres obowiązków oraz pozycja w zawodowej hierarchii samego przedsiębiorstwa.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *