Zasadniczo Twoim głównym zadaniem jest wypromowanie nowej marki, a następnie prowadzenie jej. To polega na podtrzymywaniu zainteresowania, dobierania metod marketingowych, dbania o jej wizerunek oraz zarządzanie zespołem ludzi.
Spis Treści
Brand manager – nowa marka
Jeśli firma, dla której pracujesz, startuje albo wypuszcza tylko zupełnie nowy produkt, klienci muszą się o nim dowiedzieć. Dlatego tu uruchamiają się dla Ciebie wyzwania, które stoją przed marketingowcami. Wewnętrzna struktura organizacyjna może sprawić, że to Ty (lub Twój zespół) w całości zajmujecie się marką – wymyślacie nazwę, jej wydania i formy wydania albo musicie wypromować już ustalone w dziale produkcji i jakości produkty lub usługi. Te mogą być rozmaite – produkty spożywcze, kosmetyczne, budowlane, odzieżowe. Usługi telekomunikacyjne, nowa audycja radiowa, czasopismo, serwis internetowy lub telewizyjne show.
Brand manager – jak wygląda praca?
Trzeba więc zaplanować i skoordynować całą kampanie marketingową. Dopasować ceny do możliwości rynkowych, wykonać spoty, wymyślić hasła reklamowe, opracować strategię na dystrybucję produktu. Wszystko musi być oparte o rzetelną analizę rynkową – jaki produkt, do kogo skierowany, w jakich grupach społecznych oczekujesz zainteresowania i jak do nich przemawiać. Całość musi być przez Ciebie monitorowana, sprawdzana, modyfikowana. Na Twojej głowie leży też organizacja pracy zespołu – grafików, marketingowców, pozycjonerów stron wedle zasad SEO, projektantów reklam czy nawet kierowców i logistyków. Ty też niekiedy, w imieniu firmy, podpisujesz umowy z agencjami reklamowymi, mediami publikującymi reklamy i materiały promocyjne. A czasem i sieciami dystrybucji – hurtownie, sklepy. Wszystko musi być stale raportowane Twojemu szefostwu. Z wyników jesteś stale rozliczny, co może skutkować premią i awansem. Albo naganą i degradacją.
Brand manager – utrzymywanie znanej marki
Jeśli marka już istnieje w świadomości społecznej konsumentów i nawet jest uznana, nadal nie możesz pozostawić jej samej sobie. Twoje zadania skupiać się wtedy będą na jak najdłuższym utrzymywaniem jej pozytywnego wizerunku oraz sprawiania, mimo upływu lat, wrażenia świeżości. To powoduje, że wymyślać trzeba stale nowe materiały promocyjne, akcje marketingowe takie jak konkursy, okolicznościowe zniżki lub poszerzanie marki o nowe formy, produkty, wydania. Uznany produkt niekiedy będzie potrzebował delikatnej zmiany logo, opakowania.
Be First to Comment