Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca specjalisty ds. e-commerce?

Czym w ogóle jest ów e-commerce? To nic innego jak nazwa handlu za pomocą środków elektronicznych. Przede wszystkim mowa o Internecie jako najbardziej powszechnym i najwygodniejszym medium do tego typu transakcji. Płatności bezgotówkowe lub internetowe wykonujemy od lat, jednak e-commerce charakteryzuje się tym, że całość transakcji przebiega właśnie drogą elektroniczną. Od wystawienia oferty, przez złożenie zamówienia aż po realizację i nawet wysyłkę. Oprócz Internetu innymi drogami prowadzenia e-commerce są na przykład telefonia komórkowa lub – coraz rzadziej – faks.

Specjalista ds. e-commerce – Twoje miejsce w sieci

Gdzie zatem możesz szukać zatrudnienia jako specjalista ds. e-commerce? Otworem stoją serwisy wysyłkowe, sklepy internetowe, hurtownie internetowe, serwisy aukcyjne. Takich pracowników szukają też poszczególne firmy produkcyjne i usługowe, które prowadzą równolegle sprzedaż w Internecie.

Specjalista ds. e-commerce – zadania zawodowe

Czym zatem będziesz się zajmował? To oczywiście konkretnie zależeć będzie od firmy, dla której będziesz pracował. Jednak e-commerce wymaga zawsze stałej analizy rynku, opracowywania strategii marketingowej i sprzedażowej, planowania i wdrażania takich działań, które w przyszłości mają na celu zwiększenie sprzedaży, zasięgów i pozyskania nowych grup klientów. Oprócz tego będziesz się zajmował po prostu sprzedażą. Może być to bezpośrednie wystawianie i opisywanie towarów w sklepie internetowym. Lub zarządzanie zespołem do tego powołanym.

Specjalista ds. e-commerce – marketing internetowy

Czy jednak sama analiza rynku wystarczy? By móc efektywnie sprzedawać towary i usługi potrzebna jest reklama. Nie dotrzesz w inny sposób do grup docelowych jak tylko poprzez pozycjonowanie produktów i treści, tworzenie marketingowych stron, blogów, ogłoszeń. Muszą one być napisane w sposób zrozumiały, a jednocześnie uwzględniający mechanizmy silnika wyszukiwania Google. Stąd istotna jest wiedza zawodów copywritera, pozycjonera witryn albo marketingowca.

Specjalista ds. e-commerce – warunki pracy

Jak zatem będziesz pracował? Przeważnie charakter Twojej pracy będzie biurowy. Zarówno w swoim pokoju firmowym jak i w ramach ogólnego pomieszczenia zespołowego. Niektóre firmy nie mają swojej siedziby biurowej, a zatem wystarczyć będzie zdalna praca z domu. Często jednak pracować będziesz w zespole – nie ma ludzi niezastąpionych. Potrzebni firmie sprzedażowej są webmasterzy, handlowcy, pracownicy obsługi klienta, zajmujący się pozycjonowaniem i projektowaniem treści reklamowych. Musisz potrafić współpracować z zespołem. Nadawać ton jak i słuchać wskazówek i dostosowywać się do realiów.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *