Press "Enter" to skip to content

Jak zostać brand managerem?

Zawód ten nazywany jest też w ofertach pracy jako opiekun marki albo menedżer marki. W skrócie jego praca sprowadza się do kierowania rozwojem i wizerunkiem marki, posługując się przy tym sztabem ludzi oraz technik. To, co konkretnie w pracy robi zależy od konkretnego produktu lub usługi do wypromowania i zwyczajnie dbania o nią. Czy to byłaby dobra praca dla Ciebie?

Brand manager – wykształcenie zawodowe

Teoretycznie nie ma obowiązku posiadania wyższego wykształcenia. Niemniej pracodawcy zatrudnią Cię, jeśli będą widzieli, że przejawiasz potencjał w marketingu oraz posiadasz warsztat w budowaniu marki. To oczywiście oznacza zwracanie uwagi przez nich na Twoje dotychczasowe doświadczenie. Ale także na wykształcenie. W ofertach pracy przewija się dyplom wyższej uczelni na kierunkach menedżerskich, z marketingu i zarządzania lub budowania wizerunku. Bardzo istotna jest znajomość języków obcych – angielski to minimum, przy którym można się oczywiście obejść. Ale bardzo mile widziane są także inne duże języki – niemiecki, hiszpański, rosyjski, a nawet chiński i japoński. Zwłaszcza jeśli Twój pracodawca zamierza uderzać z promocją swojej marki na rynki azjatyckie.

Brand manager – pozostałe wymagania pracodawców

Oferty pracy wspominają też o innych wymogach istotnych w tej pracy. Spory nacisk kładzie się na doświadczenie zawodowe. Jakie ono może być? Przede wszystkim praca w agencjach reklamowych, pijarowych albo w handlu. Wykazanie umiejętności pozyskiwania informacji, pomysłowości w budowaniu wizerunku marki oraz umiejętności zarządzania projektem. Narzędzia marketingowe takie jak ATL lub BTL, znajomość języków obcych, języków programowania, znajomość zasad SEO, psychologii handlu – wszystko to jest atutem w staraniach o tą posadę.

Brand manager – jakich osób poszukują pracodawcy?

Istotną kwestią są też Twoje własne predyspozycje osobowościowe. Ot zdecydowanie praca dla osób o kreatywnym, śmiałym podejściu, a jednak niepozbawionego analitycznego i chłodnego spojrzenia. Nie mówimy tu o cynizmie, lecz twardym stąpaniu po ziemi. Jako brand manager prawdopodobnie będziesz częścią większego wewnętrznego zespołu w firmie. Lub nawet jemu przewodził. Dlatego tak istotne są zdolności interpersonalne, komunikatywność i umiejętność zarządzania. To istotne – warto pracodawcom przedstawiać każde sukcesy w zarządzaniu projektem lub przewodzeniu grupie. Nawet jeśli to projekty jeszcze z okresu studiów, szkoły średniej lub jakiekolwiek inne w poprzedniej Twojej pracy, które polegały na promowaniu lub rozpropagowywaniu czegoś. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *