Press "Enter" to skip to content

Jak zostać specjalistą ds. e-commerce?

Jakim wymaganiom musisz sprostać, by zostać specjalistą ds. e-commerce? To zawód stosunkowo świeży w gospodarce. Tym samym konkretne wymagania dopiero się klarują. Ocenić je można na podstawie ofert pracy i tego, czego oczekują potencjalni pracodawcy. Na pewno istotne jest przygotowanie – wymieniane są wyższe studia techniczne lub związane z e-biznesem i e-handlem. Dobrym podglebiem mogą być też studia związane z marketingiem. Dobry specjalista ds. e-commerce powinien łączyć wiedzę ekonomiczną, biznesową, ale też i związaną z działaniami marketingu internetowego – znajomość zasad SEO, analizowanie ruchu sieciowego i trendów wyszukiwania w Google. Miło widziane są znajomość angielskiego oraz branży, której zamierzasz być przedstawicielem.

Specjalista ds. e-commerce – predyspozycje zawodowe

Jakie cech powinien posiadać dobry specjalista ds. e-commerce? Oprócz przygotowania merytorycznego istotne są też pewne cechy osobowości. To zdecydowanie praca dla osób dynamicznych, żądnych wyzwań i osiągania sukcesów. Musisz być osobą kreatywną, elastyczną, dobrze organizującą pracę swoją i zespołu. Z zespołem zresztą przyjdzie Ci pracować nad ambitnymi projektami. Na przykład kampanią reklamową. Musisz być komunikatywny, operatywny, szanować innych oraz potrafić stawiać granice. Nie inaczej jest w kontaktach z klientami i kontrahentami.

Specjalista ds. e-commerce – istotny jest samodzielny rozwój

Czy jednak to wszystko wystarczy i możesz na tym poprzestać? Absolutnie nie. Rynek e-commerce jest stosunkowo nowy, a tym samym można oczekiwać, że będzie się regularnie zmieniał. Nie możesz pozostać w tyle. Dlatego istotne jest, abyś stale wykazywał chęć zdobywania nowej wiedzy. Poszerzać ją możesz śledząc rynek, czytając analizy specjalistów oraz zbierać wiadomości. Do tego organizowane są szkolenia, które przedstawiają nowe trendy i sposoby poruszania się w nich.

Specjalista ds. e-commerce – ile można na tym zarobić?

Zarobki w tym zawodzie zależeć mogą od szeregu czynników. Przede wszystkim od wielkości firmy, dla której pracujesz oraz jej kondycji finansowej. Ta z kolei dość ściśle wiąże się z obrotami, na które wpływ ma Twoja praca. Nie inaczej też zarabia się w poszczególnych regionach kraju, a nawet w konkretnych miastach. Badania i obserwacja rynku pokazują jednak, że początkujący specjaliści ds. e-commerce mogą zarobić około 3000 zł brutto – 3500 zł brutto na miesiąc. Staż pracy, ilość przebytych szkoleń, doświadczenie i przede wszystkim sukcesy sprawiają, że zarobki rosną. Dość przeciętną pensją wśród doświadczonych specjalistów ds. e-commerce jest kwota około 8000 zł brutto. Ci najlepsi wyciągają nawet kilkanaście tysięcy złotych brutto.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *