Press "Enter" to skip to content

Barber na etacie czy na własnej działalności?

Założenie własnego Barber shop szczęśliwie nie wiąże się z potrzebą uzyskania jakiegoś specjalnego pozwolenia. Wymogiem jest oczywiście przestrzeganie zasad sanitarnych w lokalu,  stosowanie się do BHP czy odpowiednia ochrona danych. Oraz rejestracja działalności gospodarczej i wybór sposobu rozliczania się z fiskusem. Podczas składania wniosku o wpis do CEiDG wybierz PKD 96.02.Z, czyli Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne. Rozliczać możesz się na zasadach ogólnych, w formie podatku liniowego, ryczałtu czy karty podatkowej.

Barber – ulgi na początek

Rozpoczęcie takiej działalności to potrzeba wyłożenia nieco kapitału. Ten możesz odłożyć, wziąć kredyt albo skorzystać z dotacji. Przysługują Ci też pewne ulgi. Jeśli jest to Twoja pierwsza firma lub zakładasz ją po minimum 60 miesiącach posuchy możesz liczyć na tzw. ulgę na start. Polega to na zwolnieniu z płacenia składki ZUS przez pierwsze 6 miesięcy (płacisz wyłącznie składkę zdrowotną). Musisz zainwestować w kasę fiskalną już od pierwszego dnia.

Barber – lokal i wyposażenie

Specjaliści twierdzą, że do założenia Barber shopu wystarczy już nawet 20 000 zł. To kwota, za którą możesz wynająć lokal, kupić sprzęt i załatwić pierwsze opłaty. Oczywiście im więcej masz gotówki, tym lepiej i łatwiej. Lokal musi spełniać wspomniane normy sanitarne – odpowiedni dostęp do bieżącej wody, wentylacje. Do tego pomieszczenia usługowe, poczekalnia, pracowniczy kantorek i toalety. Szacuje się, że miesiąc obsługi działalności to koszt 6000 – 10 000 zł. Który jednak potrafi się szybko zwrócić – sprawdź artykuł „Ile zarabia barber?”. Potrzebujesz też podstawowego sprzętu – maszynki, nożyczki, fotele fryzjerskie, myjki, potrzebne kosmetyki i preparaty oraz lustra.

Barber – nie tylko strzyżenie

W dobrym barber shopie powinna panować odpowiednia atmosfera. Wystrój w stonowanych, ciemnych kolorach. Dobrze, jeśli przygrywa jazz, blues czy delikatny rock. A oprócz usług barberskich klienci mogą też napić się kawy, zasięgnąć porad pielęgnacyjnych czy kupić u Ciebie preparaty. Klimat to jeden z czynników, który przyciąga. Mężczyźni korzystający z usług barberskich to osoby wiedzące czego chcą i potrafiące świadomie wybierać. Tym samym mają nieco wyższe oczekiwania niż zwyczajowi klienci zakładu fryzjerskiego.

Barber – gdzie otworzyć Barber shop?

Jakie miejsce wybrać na swój barber shop? Poza wymogami lokalowymi istotna jest też sama lokalizacja. Najlepiej, jeśli w okolicy nie ma żadnej konkurencji – tu spore szanse dają małe miejscowości okalające duże miasta. W większej metropolii z kolei warto postarać się o lokal w pobliżu uczęszczanych miejsc – galerii handlowych, uczelni, dworców autobusowych. Albo postawić na specyficznego klienta i szukać miejsc odludnych, wyciszonych. Swoje usługi najlepiej promować na portalach społecznościowych i serwisach ogłoszeniowych

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *