Zatrudnienie w zawodzie refleksologa możesz znaleźć przede wszystkim w niepublicznych placówkach związanych z opieką zdrowotną, kosmetyką czy odnową biologiczną. To także gabinety terapeutyczne, salony masażu, terapii manualnych. Kompetencje refleksologiczne mogą być atutem w staraniach o pracę w zakładach opiekuńczych, sanatoriach, hospicjach i salonach spa. Możesz też rozważyć prowadzenie własnej praktyki. Albo trudnić się nauczaniem fachu w placówkach kształcenia ustawicznego, firmach szkoleniowych czy w ramach Polskiego Instytutu Refleksologii. Faktem jest, że zainteresowanie usługami refleksologii utrzymuje się na stałym poziomie od lat. A ile można na tym zarobić?
Spis Treści
Refleksolog – ile możesz zarobić?
To, ile będziesz zarabiał zależy od wielu czynników. Także tych rynkowych. Istotne jest Twoje doświadczenie, umiejętności, swego rodzaju renoma w środowisku. Bezpośredni wpływ, zwłaszcza jeśli pracujesz na własny rachunek, ma oczywiście Twoja dyspozycyjność czasowa, ilość wizyt i stawki, które ustalasz. Przeważnie usługi refleksologiczne kosztują między 80 a 200 zł za godzinę. Z tego musisz opłacić rachunki i podatki, konserwować sprzęt oraz wynająć lokal. Oficjalne dane mówią, że dobry refleksolog może w Polsce zarobić około 3000 – 6000 zł brutto. Wiele zależy od aktualnego zapotrzebowania na takie usługi. Oraz od tego, jaki jeszcze masz w ręku fach.
Refleksolog – rozwój zawodowy
Sama profesja refleksologa to może być zbyt mało, by tylko z tego się utrzymywać. Wielu specjalistów traktuje to jako dodatkową kompetencję w swojej bazowej pracy zawodowej, na której zarabia. Szkolenia z refleksologii warto rozważyć, jeśli już masz fach i zatrudnienie w zawodach pokrewnych – fizjoterapeuty, masażysty, naturopaty, akupunkturzysty czy podologa. Refleksologią interesuje się też wielu zawodowych lekarzy. To z pewnością daje Ci szersze możliwości zarabiania w zawodzie.
Refleksolog – predyspozycje zawodowe
Wpływ na zarobki mają też Twoje umiejętności oraz podejście do klienta. To praca dla osób o ponadprzeciętnych zdolnościach manualnych. Musisz doskonale rozpoznawać umiejscowienie receptorów oraz odpowiednio naciskać. Musisz być przy tym delikatny, uwrażliwiony na potrzeby i oczekiwania klienta. Sam kontakt z ludźmi też jest wymagający – empatia, komunikatywność, otwartość, asertywność. To powinno Cię cechować.




Be First to Comment