Press "Enter" to skip to content

Jak zostać inspektorem ds. rejestracji pojazdów?

Kim jest inspektor ds. rejestracji pojazdów? To nikt inny jak pracownik wydziału komunikacji w każdym starostwie powiatowym lub urzędzie miejskim w dużym mieście. Jego praca polega na obsłudze kierowców, którzy chcą dopełnić obowiązku rejestracji swojego pojazdu – samochodu osobowego, ciężarowego, autobusu, motoru, niekiedy też przyczepy. Ta praca to połączenie urzędnika z obsługą klienta. Sporo czasu spędzasz na czytaniu i weryfikowaniu dokumentacji. Oprócz tego wydajesz kierowcom dowody rejestracyjne (czasowe i stałe) i karty pojazdu, a także dokonujesz wielu adnotacji. Jak dostać taką pracę?

Inspektor ds. rejestracji pojazdów – gdzie do pracy?

Wydział komunikacji to jedyne miejsce, w którym możesz się w tym charakterze zatrudnić. Nie ma w Polsce żadnego rynku rejestracji pojazdów. Zrobić to można tylko w urzędzie i tylko przez uprawnionego pracownika. Faktem jest, że ilość wakatów jest z reguły ograniczona. Musisz śledzić oficjalne ogłoszenia danego starostwa powiatowego lub urzędu miejskiego. Publikują w swoim BIP, w internecie lub lokalnej prasie ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko w charakterze rejestratora pojazdów. Możesz też zdobyć tę pracę w drodze mianowania przez starostę, gdy już pracujesz w urzędzie.

Inspektor ds. rejestracji pojazdów – wymagania

Z racji tego, że jest to stanowisko urzędnicze, podlegasz wymogom ustawy o pracowniku samorządowymi. Zatrudnić zatem można Cię w formie mianowania lub w ramach jawnego i wolnego konkursu na stanowisko. Wstępne wymagania do pracy w urzędzie samorządowym to oczywiście pełnoletność, polskie obywatelstwo, pełna zdolność do czynności prawnych, pełnia praw publicznych, niekaralność oraz nieposzlakowana opinia. Niektóre wydziały komunikacji wskazują jeszcze na kilkuletni staż zawodowy oraz wyższe wykształcenie. Jakie dokładnie? Często wystarczy kierunek prawniczy lub związany z administracją publiczną. Atutem jednak będzie też wiedza lub wykształcenie motoryzacyjne.

Inspektor ds. rejestracji pojazdów – zatrudnienie

 Konkurs na stanowisko inspektora ds. rejestracji pojazdów odbywa się w kilku etapach. Najpierw składasz pakiet dokumentów – CV, oświadczenia o niekaralności, dyplomy świadczące o wykształceniu. Potem z każdym z kandydatów przeprowadzana jest rozmowa w formie egzaminu – sprawdzana jest Twoja znajomość przepisów kilku ustaw, w tym przede wszystkim o samorządzie powiatowym, pracowniku samorządowym, kpk, prawo o ruchu drogowym, rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów i w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu. Komisja rekrutacyjna na podstawie punktacji i rozmowy kwalifikacyjnej podejmuje decyzje o wyborze kandydata na wakat. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *