Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca ambasadora marki?

Tworzenie produktu, usługi czy całego pakietu tychże wyznacza pewne standardy, które oferuje opracowująca je firma. Stoją za nimi jakość, rozpoznawalne cechy, unikalne możliwości, które dają konsumentom. To wszystko składa się na postrzeganie firmy jako marki. Marki, która oczywiście nadal potrzebuje reklamy. Oprócz tradycyjnych form marketingowych, duże firmy decydują się na współpracę z osobami, które korzystając ze swojej rozpoznawalności czy autorytetu zobowiążą się do budowania pozytywnego wizerunku tej marki. Kimś takim jest właśnie ambasador marki.

Ambasador marki – czym się zajmuje?

Ambasador marki to osoba, która – równolegle wobec swojej normalnej działalności – zajmuje się promocją danego brandu. Reprezentuje firmę na pokazach, w reklamie, w mediach, podczas targów czy wydarzeń kulturalnych. Przykładem mogą być sportowcy promujący odświeżające żele po treningu, aktora, która zachęca do marki kosmetyków albo znany kucharz, który swoją twarzą firmuje kompozycje przypraw. Ambasador marki może też promować pewne postawy, inne osoby czy instytucje jako takie. To długotrwała współpraca, nastawiona na lata promowania także przyszłych produktów i usług z danej marki. Polega ona nie tylko na występowaniu w materiałach reklamowych – to obowiązek wyrażania się z aprobatą o marce w wywiadach prasowych, działalności internetowej lub zawodowej, stosowanie tych produktów lub korzystanie z usług na co dzień. Dobrym przykładem dla osób nieco mniej znanych, ale będących np. tworcą internetowym jest publikowanie filmów instruktażowych, informacyjnych czy testujących produkty promowanej marki.

Ambasador marki – jak zostać?

Musisz wiedzieć, że taką propozycję firma  składa osobom, które w jakiś zauważalny sposób wpłynąć na opinię klientów. Największe kontrakty zarezerwowane są oczywiście dla znanych twarzy – aktorów, muzyków, sportowców czy ludzi mediów. Ale jeśli działasz jako YouTuber, influencer, copywriter czy marketingowiec – możesz aplikować w ofertach pracy, które nawet duże firmy ze znanymi markami publikują na portalach. Atutem będzie jakakolwiek rozpoznawalność, nawet w małym, ale zwartym i aktywnym gronie internatów czy widzów. To, ile z kolei możesz zarobić na takiej współpracy jest ustalane bardzo indywidualnie. Podstawowe znaczenie ma Twoja rozpoznawalność i potencjalne zyski, jakie możesz przynieść właścicielowi marki. Postaraj się dobierać takie marki, które choćby tylko luźno, ale łączą się z Twoją bazową działalnością zawodową. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *