Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca asystent ds. zakupów?

To stanowisko pracy ma charakter pomocniczy. Polega na wspieraniu procesów zakupowych przeprowadzanych w przedsiębiorstwie przez delegowanych do tego pracowników – specjalistów na czele z kierownikiem ds. zakupów firmowych. Tyczy się to zwłaszcza przedsiębiorstw, które stale dokonują cyklicznych zakupów, np. handlowych, usługowych czy produkcyjnych. Twoim zdaniem jest wspieranie działań zespołu ds. zakupów poprzez analizę ofert sprzedaży, transportu i załadunku. Szukasz i negocjujesz korzystne warunki zakupowe, badasz otoczenie rynkowe, sugerujesz lepsze i optymalne rozwiązania. Jako asystent, zajmujesz się też całą związaną z tym papierologią. Sporządzasz pisemne analizy i raporty, wysyłasz zapytania ofertowe do firm potencjalnie zainteresowanych współpracą, porównujesz otrzymane propozycje i przedstawiasz wnioski przełożonemu. Całą dokumentację oczywiście katalogujesz, wdrażasz do bazy danych oraz czuwasz nad prawidłowością obiegu dokumentów zakupowych w dziale zakupów.

Asystent ds. zakupów – wymagania do takiej pracy

Do działu zakupów zatrudniane są osoby z doświadczeniem lub kompetencjami sprzedawców, lub osób zajmujących się zarządzaniem organizacją. Stąd dobrze, jeśli pracodawcy zobaczą w Twoim CV wykształcenie wyższe na kierunkach ekonomia, zarządzanie, marketing i pokrewne. Choć w wielu sytuacjach wystarczyć może nawet szkoła średnia – najlepiej technikum handlowe lub ekonomiczne. Asystenci ds. zakupów często są jeszcze studentami, zaocznie pobierając wykształcenia wyższego i pracując w tygodniu. Z racji tego, że jest to stanowisko pomocnicze, nie jest wymagane jakieś specjalne doświadczenie zawodowe. To właśnie ta praca ma sprawić, że je zyskasz oraz pozwolisz pracodawcom się zauważyć jako osoba przejawiająca predyspozycje. A jakie to predyspozycje?

Asystent ds. zakupów – predyspozycje zawodowe

Praca w dziale zakupów wiąże się ze sporym tempem, potrzebą bycia na bieżąco, wykazywaniem zdolności organizacyjnych i negocjacyjnych. Musisz potrafić współdziałać w zespole, działać pod presją czasu i wyników. Zdecydowanie przyda się komunikatywność, asertywność, ale też empatia i umiejętność dogadania się z kontrahentami. Musisz też drobiazgowo pilnować prawidłowości dokumentacji, przestrzegania terminów i warunków. Oraz potrafić sporządzać tony dokumentacji.

Asystent ds. zakupów – zatrudnienie i zarobki

Taką pracę dostać możesz w wielu dużych firmach, które posiadają w swoich strukturach działy zakupów. Dotyczy to szczególnie sektora handlowego, usługowego i produkcyjnego, w tym branży IT czy motoryzacyjnej. Na początku zarobić możesz pensję minimalną. O ile jesteś zatrudnionym etatowcem. Jako stażysta z PUP zarobisz 120 % wysokości zasiłku dla bezrobotnych w danym roku. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *