Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca brafitterki?

Wydawałoby się, że prawidłowy dobór stanika przez kobietę jest rzeczą zupełnie naturalną. Tymczasem badania donoszą, że wiele z nich nosi nieodpowiednie biustonosze. Może tak czynić nawet 85 % Polek. Nieprawidłowo dobrany stanik w najlepszym wypadku może szkodzić wizualnie i być zwyczajnie niewygodnym. W gorszym wypadku przyczynia się do bólu kręgosłupa lub zaburzeń laktacji. Na szczęście nie trzeba dobierać staników „na czuja”. Są od tego kierunkowo przygotowane specjalistki, które pomagają klientkom dobierać bieliznę, w tym biustonosze. Tym właśnie zajmuje się brafitterka.

Brafitterka – czym będziesz się zajmować?

Twoja praca polega na precyzyjnym i indywidualnym doborze biustonosza dla klientki. Kierujesz się nie tylko estetyką, ale przede wszystkim uwzględnieniem gabarytów piersi oraz zdrowiem klientki. Zaczynasz od samego pomiaru piersi – najpierw jeden, pod biustem na wydechu, z którego odjąć musisz 5 cm. Drugi – wykonujesz na linii sutków. W ten sposób możesz określić, w jakim rozmiarze stanik będzie dobrze przylegał oraz jaki jest odpowiedni rozmiar miseczki. Gdy biustonosz zostanie prawidłowo dobrany, uczysz klientkę, w jaki sposób go użytkować. Pokazujesz metody regulacji ramiączek i noszenia tak, aby nie obciążać kręgosłupa. Nie bez znaczenia jest też miejsce zapięcia biustonosza – optymalnie poniżej łopatek, na linii biustu. Oczywiście istotne są też walory wizualne – dobierasz biustonosz także pod kątem tego, aby piersi jak najlepiej się w nim prezentowały. Klientki potrzebują kilku rodzajów staników – do codziennego użytku, na plażę oraz do sypialni.

Brafitterka – predyspozycje zawodowe

Musisz wiedzieć, że praca brafitterki to przede wszystkim praca z ludźmi. Przedmiotem zainteresowania jest tutaj sama bielizna, lecz Twoje klientki. To na ich potrzebach i ich oczekiwaniach powinnaś być najbardziej skupiona. Kontakt z klientkami to rozmowa z bardzo różnymi kobietami – nie tylko o różnych gabarytach, ale też charakterze, temperamencie, poziomie inteligencji i rozeznania w świecie mody. Powinnaś zatem wykazywać się podstawową kulturą osobistą, ale też empatią, życzliwością, umiejętnością indywidualnego podejścia do każdej klientki. Nie bez znaczenia będzie też oczywiście poczucie estetyki, wrażliwość na kolorystykę oraz rozeznanie w modzie. Powinnaś orientować się w poszczególnych producentach i projektantach bielizny, zwłaszcza pracując w droższych i bardziej prestiżowych salonach. Tę ostatnią kompetencję klientki potrafią niekiedy zweryfikować dużo celniej niż sami pracodawcy.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *