Kim jest account executive? To funkcja w firmie marketingowej, która powierzana jest doświadczonemu pracownikowi. Takiemu, któremu można powierzyć dużego i ważne klienta. Pracując w ten sposób, większość swojej uwagi poświęcasz jednemu lub kilku klientom. Obsługujesz kompleksowo ich interesy reklamowe, prowadzisz kampanię, zarządzasz budżetem. Jak się to robi i jak wygląda taka praca?
Spis Treści
Account executive – pozyskiwanie i obsługa klienta
Podstawą w tej pracy jest oczywiście klient i jego potrzeby. Żeby z nim współpracować, najpierw musisz go zdobyć. O tym powinieneś mieć już pojęcie, gdyż na to stanowisko nie zatrudnia się marketingowców bez doświadczenia. Jeśli firma ma renomę, sam się do Ciebie zgłosi. A jeśli pracujesz w wewnętrznym dziale reklamy firmy handlowej, usługowej czy produkcyjnej pracujesz w sposób ciągły dla jednego podmiotu. Ideą pracy account executive jest praca naraz z jednym klientem. Nie oznacza to, że nie możesz równolegle obsługiwać kilku innych, ale ten jeden jedyny ma do Ciebie pełen przystęp – tak się umawiacie.
Account executive – prowadzenie kampanii reklamowej
Praca dla klienta w przypadku account executive ma na ogół charakter ciągły i długofalowy. Klient decyduje się powierzyć Ci prowadzenie kampanii reklamowej jego usług lub produktów na wiele miesięcy lub nawet lat. To oznacza, że musisz być z nim w stałym kontakcie. Na każdym etapie ustalacie wspólnie warunki. Musisz upewnić się, czy Twoje propozycje podobają się klientowi. Przedstawiasz mu każdy projekt reklamy, spotu radiowego czy cyklu artykułów prasowych albo internetowych. Na bieżąco musisz wprowadzać zmiany tak, aby działania były skuteczne marketingowo. Samodzielnie dobierasz środki wyrazu, stosowane metody. Współpracujesz z działem kreatywnym, który wykonuje dla Ciebie projekty, inny zaś dział wdraża je. Odpowiedzialny jesteś za negocjacje warunków z mediami i publikatorami. Zlecasz spisanie umów oraz wypłaty honorariów. Jesteś w tej pracy autonomiczny, ale też odpowiadasz przed szefem i przed klientem ze zrealizowanego budżetu i osiągniętych wyników sprzedażowych.
Account executive – warunki pracy
W tej pracy nie masz ściśle określonych godzin jej odbywania, choć to też zależy od firmy. Często umawiasz się, że tylko część tygodnia czy nawet całego miesiąca spędzasz w firmie. Resztę załatwiasz „w terenie”, pracując zdalnie wprost ze swojego domu. Obsługa klienta ma charakter kompleksowy, tzn. że zajmujesz się wszystkim. To narzuca spore tempo oraz powoduje stres. Z drugiej strony sukcesy w tej pracy są niezwykle satysfakcjonujące. Oraz potrafią być lukratywne.
Be First to Comment