Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca kierownika działu DTP?

Kierownik w dziale DTP ma za zadanie organizować jego pracę oraz nadzorować działania podległych mu pracowników. Na tej funkcji odpowiedzialny jesteś wobec szefostwa redakcji oraz wydawcy, aby dopilnować terminowości opracownaia szaty graficznej każdej publikacji prasowej, książkowej czy internetowej. O ile szeregowi specjaliści zajmują się publikacją treści stworzonych przez redaktorów i przetwarzaniem ich graficznie, Ty nadajesz tym pracom ton. Określasz – po konsultacjach – ogólny lub bardziej szczegółową formę DTP, jaką przyjmuje redakcja. Opracowujesz nowe rozwiązania, wdrażasz nowe narzędzia oraz zatwierdzasz nowe wydawnictwa. Do Ciebie należy ostatnie słowo, czy dany layout zostanie użyty albo czy szablon został odpowiednio użyty. Przydzielasz poszczególnym pracownikom zadania, wdrażasz nowicjuszy, prowadzisz szkolenia. Sam też wykonujesz typową prace specjalisty DTP. To powoduje, że Twój zakres obowiązków, jako kierownika, jest szerszy. Ale też lepiej płatny.

Kierownik działu DTP – wymagania na stanowisko

By zostać kierownikiem działu DTP, trzeba być jego częścią oraz znać się na tej robocie. Stad podstawowe wymogi są podobne jak wobec każdego specjalisty DTP – wykształcenie dziennikarskie, informatyczne lub związane z grafiką komputerową, najlepiej o specjalizacji właśnie projektowania wydawnictw. Ważna jest znajomość programów graficznych oraz umiejętność ich obsługi – przykładem niech będzie MS Publisher, Adobe ilustrator albo Scribus. Musisz też mieć odpowiedni staż – na kierownika nie trafia się od razu po studiach. Wydawca musi być zwyczajnie zadowolony z Twojej dotychczasowej pracy. Jako kierownik powinieneś potrafić zarządzać zespołem, być komunikatywnym, asertywnym o świetnych zdolnościach organizacyjnych i interpersonalnych. A także znać dziennikarski czy wydawniczy fach – w tym realia rynkowe, gusta czytelników, podstawy marketingu czy psychologii.

Kierownik działu DTP – zatrudnienie i zarobki

Tego typu pracę znaleźć możesz w wydawnictwach, redakcjach czasopism, serwisach usługowych wykonujących DTP dla klientów czy agencjach reklamowych. Z racji kierowniczego stanowiska Twojego zarobki są wyższe – zaczynają się już od 5000 zł brutto. A zależą od firmy, branży, wielkości ośrodka czy ilości zleceń. Wiadome jest, że więcej zarobisz w ogólnopolskim serwisie niż w gazetce o lokalnym nakładzie. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *