Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca mobilnego doradcy klienta?

Mobilny doradca klienta to doradztwo klientowi + mobilność. Brzmi enigmatycznie? Śpieszymy z wyjaśnieniami. Twoimi obowiązkami nadal jest pozyskiwanie klientów dla Twojego pracodawcy, dokładne przyjrzenie się potrzebom klientów zarówno w sferze szerszych badań rynku jak i poszczególnych jednostek zainteresowanych usługami. Potem musisz przedstawić ofertę tak, aby była ona zarówno korzystna dla pracodawcy jak i klienta. Następnie dopełnić formalności i obsługiwać klienta w trakcie usługi lub nawet po jej ustaniu. Istotna jest więź i dobre wspomnienia, jakie pozostawiasz w świadomości klienta. W ten sposób zyskujesz potencjał i nadzieje, że klient powróci po kolejne towary albo usługi.

Mobilny doradca klienta – na czym polega mobilność?

Poza zwyczajowymi obowiązkami doradcy klienta, musisz być jeszcze – właśnie – mobilny. Oznacza to, że Twoje towarzyszenie klientowi nie zamyka się jedynie w przyjmowaniu go w punkcie obsługi lub na kontakcie telefonicznym. Jesteś osobą, która poszukuje klientów w sposób aktywny. Odwiedza firmy, sklepy, dociera do grup społecznych. Jest skłonna do wyjazdów, spotkań w terenie lub nawet towarzyszenie klientowi w pewnych jego przedsięwzięciach gospodarczych czy inwestycyjnych. Bardzo istotne jest, aby przy zachowywaniu relacji z klientem, nie przekroczyć pewnej cienkiej i niepisanej linii, w której z życzliwego doradcy zmieniasz się w nachalnego akwizytora. Przynajmniej w świadomości samego klienta. Nie jest wskazane wchodzenie w prywatne życie klienta, chyba że sam wyjdzie z taką inicjatywą. Jednak nawet wtedy nie możesz pytać o zbyt wiele i zwyczajnie być nachalnym. Musisz pamiętać, że Twoja relacja – choć przyjazna i pełna dobrych wspomnień – ma charakter biznesowy i służący interesowi obu stron.

Mobilny doradca klienta – warunki pracy

Ta praca dzieli się na część biurową, gdzie w zwyczajowych godzinach pracy poszukujesz klientów za pomocą internetu lub branżowej prasy. Telefonując lub odpowiadając na wątpliwości potencjalnych klientów zachęcasz do oferty swojego pracodawcy i konkretnych – dostosowanych do potrzeb i percepcji klienta – usług lub produktów. Kolejny aspektem jest wspomniana mobilność – w tej pracy towarzyszyć Ci będą częste wyjazdy służbowe, odwiedziny firm klientów, miejsc ich budów czy towarzyszenie im w spotkaniach biznesowych. Niejednokrotnie też będziesz za klientów – w ramach konkurencji rynkowej – ułatwiał im życie poprzez załatwianie formalności. A zatem musisz nastawić się na częste wyjazdy i względnie mało czasu prywatnego w tym okresie.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *