Jaki jest dobry account executive? Z pewnością taki, który zna się na reklamie. Orientuje się w prawidłach marketingu pod różnymi postaciami. Wie, jak dobierać środki przekazu – reklama telewizyjna, radiowa, prasowa i świadomy jest nowych możliwości, jakie daje internet, a w nim media społecznościowe. By prowadzić aktywną i często długofalową kampanię marketingową potrzebny jest zmysł organizacyjny, zdolności analityczne a niekiedy także przywódcze, gdy podlega Ci kilkuosobowy zespół. Musisz też wykazywać się kreatywnością i finezją w działaniu – tak, aby zaskoczyć konkurencję oraz zadowolić klienta. No właśnie – praca z klientem. Ta wymaga umiejętności interpersonalnych, empatii, komunikatywności i dynamicznego reagowania na jego sugestie. Krótko mówiąc – jako account executive łączysz cechy marketingowca i opiekuna klienta.
Spis Treści
Account executive – wykształcenie
Czy do tej pracy wymagane jest jakieś konkretne wykształcenie? Nie jest ono koniecznością, gdyż najbardziej istotne dla pracodawców jest doświadczenie i umiejętności marketingowca. Te zdobyć możesz głównie przez praktykę. Choć dobre podglebie dają studia związane właśnie z reklamą, marketingiem, e-commerce czy nawet socjologią, pedagogiką i psychologią. Nie zaszkodzi, jeśli prowadząc kampanię reklamową klienta, znasz się też nieco na branży, którą on reprezentuje.
Account executive – wymagania pracodawców
Na co zatem zwracają uwagę pracodawcy? Tak jak wspomnieliśmy – doświadczenie i umiejętności. Stanowisko account executive nie jest dla żółtodziobów. Wymaga podejścia indywidualnego i samodzielnego. Oferty pracy wspominają o minimum 2 a niekiedy nawet 4 – 5 lat pracy w marketingu. Stąd zdecydowanie jest to fucha dla osób, które znają ten fach i nie znajdziesz go w dowolnej firmie reklamowej. Poza tym musisz orientować się w prawidłach marketingu, znać języki obce, potrafić samodzielnie opracowywać reklamy i strategie marketingowe. Nie bez znaczenia jest orientacja w otoczeniu rynkowym, działaniach konkurencji. W przypadku niektórych klientów może przydać się doświadczenie w administracji i prawie.
Account executive – gdzie do pracy?
Pracę na tym stanowisku możesz otrzymać w firmach marketingowych, agencjach reklamowych czy pijarowskich. Account executive też może pracować nie dla klienta, ale stałego pracodawcy w ramach znajdującego się w strukturach firmy działu sprzedaży i marketingu. Zatrudnienie na ogół opiera się na umowie o pracę, ale spotykane są także formy B2B czy success fee. W tej pracy można też nieźle zarobić, o czym piszemy w osobnym artykule.




Be First to Comment