Press "Enter" to skip to content

Jak zostać dermokonsultantem?

Wybór kosmetyków i specyfików kosmetycznych jest tak szeroki, że niekiedy ciężko się zdecydować. Potrzeby skóry są bardzo indywidualne, a preparaty często ustandaryzowane i wpisujące swoich odbiorców w pewne klamry. Wielu osobom przydałaby się fachowa porada dotycząca pielęgnacji skóry czy sposobu odżywiania się, który sprzyja urodzie. Taką pomocą może służyć właśnie dermokonsultant. Jak nim zostać?

Dermokonsultant – kim jest?

Dermokonsultant to nikt inny jak doradca w kwestiach doboru kosmetyków. Każdego rodzaju, a zwłaszcza tych, które działają nie tylko na zamaskowanie ubytków urody, ale też na kondycję skóry i zdrowie. Pracując w ten sposób masz ciągły kontakt z klientami. Odwiedzają oni aptekę, salon kosmetyczny albo drogerię i oczekują fachowej porady w kwestii doboru konkretnych specyfików. To właśnie moment, w którym wkraczasz do akcji. Oprócz zwyczajowej sprzedaży produktów, które oferuje sklep, zajmujesz się też dobieraniem klientom tych, które Twoim zdaniem najlepiej im się przysłużą. Rozmawiasz z klientami, wykonujesz proste badania, udzielasz porad. Tłumaczysz w jaki sposób działają specyfiki i jakie konkretnie potrzeby ma skóra danego klienta czy klientki. Nie ma to nic wspólnego z akwizycją czy wciskaniem specyfików na siłę. Działasz odpowiedzialnie i doradzasz klientom w imię ich dobra. Wszak z Twoich porad i ich efektów zostajesz potem rozliczany. 

Dermokonsultant – kompetencje i wykształcenie

By jednak tak pracować musisz mieć fachową wiedzę na temat dermatologii i specyfików kosmetycznych. Nie wystarczy przeczytać kilka poradników czy artykułów z prasy kobiecej. Musisz mieć solidne przygotowanie. Takie daje szkoła średnia lub – jeszcze lepiej – studia wyższe z zakresu kosmetologii, dermatologii, farmacji, dietetyki, medycyny czy innego pokrewnego kierunku. Możesz też udać się na kursy z dermatologii, dermokonsultacji czy obsługi klienta w tego typu branży. 

Dermokonsultant – predyspozycje

To praca dla osób, które zwyczajnie interesują się kosmetyką, dermatologią czy zdrowym sposobem życia. Łączy w sobie elementy handlu, usług i prowadzenia konsultacji medycznych. W ciągu swojego dnia możesz spotkać różnych klientów o różnych potrzebach, oczekiwaniach i temperamencie. To oznacza, że musisz potrafić nawiązywać kontakty, mieć charyzmę, a jednocześnie być osoba ciepłą, empatyczną i uczciwą. Oprócz tego musisz stale aktualizować wiedzę na temat nowych specyfików i sposobów radzenia sobie z efektami upływającego czasu. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *