Press "Enter" to skip to content

Jak zostać pozycjonerem stron? Pozycjoner stron i przygotowanie do zawodu

Praca pozycjonera stron to bardziej stanowisko w firmie niż zawód. Niemniej bardzo potrzebny w branży marketingowej, reklamowej, sprzedażowej albo social media. Nie tylko zresztą tam. Każda większa instytucja, przedsiębiorstw, organizacja albo jednostka jest zainteresowana rozpoznawalnością w internecie. Cieszy Twoich klientów, gdy opracowywana strona zyskuje na uwadze. W ten sposób łatwiej może docierać do odbiorców, czyli… klientów. Stąd w firmach, w których możesz pracować jako pozycjoner stron potrzebni są tacy specjaliści, którzy użyją pewnych sztuczek i zadbają o dobre umiejscowienie strony klienta w wyszukiwarce internetowej.

Pozycjoner stron – przygotowanie zawodowe

Nie ma żadnych formalnych ani prawnych wymogów dotyczących tego, kto może zostać pozycjonerem stron. To poszczególni pracodawcy o tym decydują. Pozycjonowanie stron to część obowiązków zawodowych copywritera, webmastera albo informatyka w firmie marketingowej. Pracodawcy będą zainteresowani Twoimi usługami bardziej, jeśli zobaczą jakieś doświadczenie na jednym z tych pól. Każdy kurs, dyplom, zaświadczenie o pracy w tego typu przedsiębiorstwie działa na Twoją korzyść. Może być też tak, że zwyczajnie potrafisz to robić. Wiedzę znasz z własnej nauki, z kursów internetowych lub domorosłej praktyki z pozycjonowaniem stron.

Pozycjoner stron – własna strona daje doświadczneie

Świetnym i praktycznym przygotowaniem do takiej pracy jest prowadzenie własnej lub cudzej strony internetowej. Siłą rzeczy wtedy zależy Ci na dobrych wynikach, pojawianiu się na początku listy Google. Mając tego typu witryny w portfolio zdecydowanie zwiększasz swoje szanse na pracę na takim stanowisku.

Pozycjoner stron – wymagania pracodawców

Pracodawcy w pierwszej kolejności zwracać uwagę będą na Twoje umiejętności i doświadczenie. Szczególnie często pojawia się wiedza na temat języków pisania stron WWW oraz dodatków do nich – XHTML/HTML, CSS, PHP, SQL, JavaScript. Musisz mieć opanowaną obsługę programów do analizy ruchu w sieci, takich jak Google Analytics i Google AdWords. To najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa świata, zatem głównie w niej właściciele stron chcieliby zabłysnąć. Musisz znać oczywiście też metody pozycjonowana stron. Istotne będzie tu wdrożenie w specjalistyczne narzędzia, znajomość prawideł SEO. A także zdolności pisania zgrabnych tekstów. Ich umiejętnego dzielenia i optymalizowania. Musisz być osobą zdolną do pracy w grupie, pod konkretny projekt i w pod presją czasu. Potrafić przewidywać filozofię internetowych wyszukiwarek, rozpoznawać pojawiające się słowa klucze i umiejętnie je stosować.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *