Press "Enter" to skip to content

Jak zostać specjalistą ds. e-learningu?

Ten zawód zdecydowanie będzie nabierał na znaczeniu i raczej najlepsze lata ma dopiero przed sobą. Kim jest specjalista ds. e-learningu? To osoba, która łączy w sobie umiejętności i obowiązki programisty, grafika, content managera, niekiedy coacha albo wykładowcy. Tego typu zatrudnienie znaleźć (lub samemu sobie prawić) przede wszystkim w branży e-learningu. Praca polega na organizowaniu i opracowywaniu platformy do przeprowadzania takich zajęć. Zarówno od strony programistycznej i projektowej (serwis internetowy, jego szata graficzna i funkcjonalność) jak i od strony merytorycznej. To praca, w której najlepiej pracuje się zespołowo. Musisz opracowywać treści dydaktyczne – artykuły, wskazówki, poradniki czy też – jeśli znajdą się klienci – prowadzić wykłady online. Zarówno te głosowe jak i prowadzone w formie interaktywnych prezentacji edukacyjnych. Rola internetu, mediów społecznościowych i tego, że większość naszego życia przenosi się do sieci – tego typu platformy będą zyskiwały na zainteresowaniu.

Medialny dydaktyk – wymagania do takiej pracy

Do takiej pracy jest oczywiście potrzebne wykształcenie i przygotowanie merytoryczne. Wiele zależy, czym konkretnie w e-learningu będziesz się zajmował. Jeśli chodzi o stronę projektową i programistyczną – tu przyda się wykształcenie informatyczne lub ukończone kursy. Strona merytoryczna z kolei to już szerszy temat. By czegoś nauczać, opracowywać w tej dziedzinie treści edukacyjne musisz sam być w tym biegłym. A zatem musisz ukończyć wyższe studia w danej dziedzinie. Ważne też są predyspozycje – umiejętność ciekawego zaprojektowania i przedstawiania treści, kreatywność, dyspozycyjność, dokładność, zdolności organizacyjne, marketingowe i psychologiczne.

Specjalista ds. e-learningu – zatrudnienie i zarobki

Tego typu pracę podjąć możesz bezpośrednio w firmach, które zajmują się e-learningiem. Takie firmy organizują platformy szkoleniowe online, prowadzą kursy zawodowe poprzez internet lub w formie wysyłkowej. Tego typu usługi świadczą niekiedy też uczelnie wyższe, instytucje naukowe i kulturalne. Zarówno jako wykładowca, content manager tworzący treści w oparciu o informacje jak i specjalista od strony technicznej. To zawód nie tylko przyszłościowy, ale i potencjalnie dobrze opłacany. Szacuje się, że przeciętnie zarabia się na tym 4000 – 8000 zł brutto.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *