Branża PR może mieć reputację jednej długiej imprezy, ale kariera w komunikacji to coś więcej niż szampan i lunche. Konkurencja o pracę może być zaciekła, szczególnie na rynku absolwentów, gdzie postawienie pierwszej stopy na drabinie kariery może być zniechęcającą perspektywą. Na początku trzeba pomyśleć co zrobić, żeby wyróżnić się z tłumu.
Spis Treści
Jakie cechy osobowości powinien mieć specjalista ds. PR?
Specjaliści od Public Relations mają różne osobowości. Zwykle są przedsiębiorczymi osobami, co oznacza, że są odważni, ambitni, asertywni, ekstrawertyczni, energiczni, entuzjastyczni, pewni siebie i optymistyczni. To osoby dominujące, przekonujące i motywujące. Niektóre z nich są również artystyczne, co oznacza, że są kreatywne, intuicyjne, wrażliwe, elokwentne i ekspresyjne.
Jakie jest miejsce pracy specjalisty ds. Public Relations?
Specjaliści ds. Public Relations zwykle pracują w biurach, ale wygłaszają też przemówienia, uczestniczą w spotkaniach i działaniach społecznych oraz podróżują. Pracują w dość stresujących środowiskach, często zarządzając i organizując kilka wydarzeń jednocześnie.
Co doskonalić jako specjalista ds. PR? Doskonal swoje umiejętności pisania
Jeśli chcesz osiągnąć karierę w komunikacji, musisz być w stanie szybko i zwięźle przedstawić swój punkt widzenia. Musisz być elastyczny, umieć pisać dla różnych odbiorców i mieć świadomość odpowiednich tonów, komunikatów i mediów. Możesz pisać artykuły prasowe lub tworzyć treści dla blogów i mediów społecznościowych. Musisz mieć wyobraźnię i umieć przekonać do siebie ludzi.
Jako specjalista ds. PR promuj się
Nie ma lepszego PR w branży niż PR dla siebie. Jeśli chcesz zarabiać na promowaniu marek, najlepszym sposobem na udowodnienie swojej wartości jest udoskonalenie własnej marki. Bądź pewny swoich umiejętności, bądź odważny w swoim CV, upewnij się, że ludzie wiedzą, kim jesteś. Twoja obecność w Internecie jest ważna, podobnie jak aktywność off-line. Nigdy nie wiesz, gdzie możesz spotkać ten przydatny kontakt.
Uważaj na sieciach społecznościowych
Ludzie to sprawdzają — zwłaszcza LinkedIn i Facebook. Upewnij się, że przedstawia Cię w pozytywnym świetle. Przede wszystkim trudno jest znaleźć pracę, więc nie dawaj pracodawcy żadnego powodu, by mieć co do ciebie wątpliwości. PR polega na budowaniu reputacji, a w obecnych czasach media społecznościowe są tego ogromną częścią. Czy ci się to podoba, czy nie, osobiste konto w mediach społecznościowych może źle wpływać na Ciebie zawodowo, więc bądź świadomy tego, co jest z Tobą kojarzone w sieci. Zrozumienie świata mediów, zarówno off-line, jak i on-line, ma kluczowe znaczenie, ponieważ są to ludzie, którym będziesz przedstawiać swoje historie i pomysły. Dobre zrozumienie mediów jest również niezbędne w przypadku rozmów kwalifikacyjnych. Bądź głodny informacji — czytaj wiadomości — rozumiej bieżące sprawy i świat.
Be First to Comment