Press "Enter" to skip to content

Jak zostać specjalistą ds. umów budowlanych?

Pracując jako specjalista ds. umów budowlanych jesteś w firmie właśnie tą osoba, która zajmuje się dopinaniem kontraktów związanych z budową. Zlecanie inwestycji, ustalanie warunków, określanie tego w formie specjalistycznych załączników, a następnie podpisywanie umowy. Wszystko to będzie na Twojej głowie. Jak taką pracę dostać?

Specjalista ds. umów budowlanych – wykształcenie i wymagania

To praca wymagająca dość specjalistycznej wiedzy. Zarówno na temat poprawnego sporządzania umów handlowych jak i usługowych. Oraz umiejętnego stosowania specyfikacji budowlanych, wymiarów, nazw materiałów, surowców lub części składowych całej budowy. Idealnym kandydatem na takie stanowisko byłby absolwent zarówno wyższych studiów prawniczych czy gospodarczych (prawo, administracja lub ekonomia) oraz budownictwa. Na ogół jednak w ofertach pracy przewija się to drugie jako bardziej wskazane. Wszak podczas tego kierunku studiów również czekają Cię przedmioty na temat prawa budowlanego czy procedur wydawania zezwoleń budowlanych. Niektóre aspekty pracy specjalisty ds. umów budowlanych obejmuje wewnętrzne szkolenie, które organizuje sam pracodawca. Możesz też samodzielnie poszerzać swoją wiedzę na podstawie dostępnych materiałów szkoleniowych.

Specjalista ds. umów budowlanych – pozostałe wymagania pracodawców

Wykształcenie wiele daje – w tej pracy wymagana jest znajomość przede wszystkim ustawy Prawo budowlane. Ale także procedur dotyczących organizacji budowy, zgłaszania jej do stosownych organów, uzyskiwania zezwolenia, bądź organizacji przetargów – tyczy się to zwłaszcza administracji państwowej. Oprócz tego w wymaganiach na to stanowisko przewija się potrzeba posiadania prawa jazdy, znajomość procedur obiegu dokumentów w urzędzie lub poprawnej ich archiwizacji.

Specjalista ds. umów budowlanych – predyspozycje zawodowe

To zdecydowanie praca dla osób kompetentnych merytorycznie od strony prawnej i budowlanej. Znajomość nazewnictwa, procesów i procedur to jedno, jednak wypadałoby także przejawiać pewne predyspozycje osobowościowe. Przyda Ci się dobra organizacja własnej pracy, odporność na stres i zdolność do pracy pod presją czasu lub oczekiwanych efektów. Oprócz tego to także praca z klientami i kontrahentami. Stąd wskazane są przyjazne usposobienie, komunikatywność, asertywność czy zdolności negocjacyjne. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *