Press "Enter" to skip to content

Jak zostać wedding plannerem?

 

Wedding planner, konsultant ślubny, organizator imprez ślubnych. Pod różnymi nazwami kryje się ten sam specjalista od planowania, zorganizowania i do pewnego stopnia przeprowadzenia tej jednej z najpiękniejszych uroczystości, które można mieć w życiu. Pracując w ten sposób będziesz zajmował się organizowaniem ślubów i wesel w sposób usługowy. Klienci zapłacą Ci abyś za nich wynajął salę, załatwił catering, opracował wystrój, muzykę i atrakcje. To oznacza mnóstwo planowania, sporządzania kosztorysów, składania zamówień, ruchu, telefonów i negocjacji. Zakres usług może być różny – od zwykłego doradztwa po zajęcie się wszystkim. I od ślubów tradycyjnych i religijnych po bardzo nietypowe i wyjątkowe. Takim fachowcem od organizacji ślubów może zostać każdy, kto przejawia nieco pomysłowości, zmysłu artystycznego, ma smykałkę do interesów, jest odporny na stres i potrafi świetnie organizować czas pracy. Brzmi ciekawie? Jak zacząć przygodę w tym zawodzie?

Wedding planner – kursy i szkoły

Sama kreatywność to jednak nieco za mało. Potrzebne Ci jest odpowiednie know-how i przygotowanie do takiej pracy? Nie możesz rozpoczynać działalności usługowej bez obeznania się z realiami rynku, potrzebami klientów i sposobach profesjonalnej organizacji imprez ślubnych. Jak uzyskać takie kompetencje? Musisz udać się na odpowiedni kurs. Takie organizują specjalne szkoły, firmy szkoleniowe oraz firmy, które na co dzień zajmują się świadczeniem usług organizacji imprez ślubnych. Możesz też skorzystać z oferty szkoły policealnej.

Wedding planner – czym kierować się przy wyborze kursu?

Istnieje na tym polu dość szeroka konkurencja. Warto wybrać taką, w której zajmować się będą Tobą doświadczeni trenerzy. Takie kursy są płatne – kosztują około 1500 – 3000 zł za kilka dni zajęć. Zwróć uwagę, na to co dostajesz w tej cenie. Niektóre firmy oferują materiały szkoleniowe, podręczniki, wystawiają certyfikat z akredytacją Ministerstwa Pracy. W ten sposób będziesz mógł się mienić tytułem zawodowym „organizator imprez ślubnych”. Jeśli kurs organizuje firma wedding plannerska, może istnieć możliwość odbycia u nich stażu.

Wedding planner – czego musisz się nauczyć?

Kurs przeważnie rozpisany jest na kilka dni zajęć. Przez ten czas trenerzy opowiedzą Ci o tajnikach tej pracy. Dowiesz się, jakie są rodzaje ceremonii ślubnych, jak przeprowadzać je by nie urągać uczuciom religijnym czy estetycznym. Trenerzy przemycą Ci praktyczne pomysły na organizację ślubów, dobór sali, ozdób, jedzenia, muzyki czy innych środków wyrazu. Nauczysz się sporządzać plany, teksty umów handlowych i kosztorysy. Liźniesz nieco podstaw psychologii, przedsiębiorczości i realiów zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Poćwiczysz zdolności negocjacyjne i umiejętność radzenia sobie ze stresem. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *