Press "Enter" to skip to content

Obecność w social media – gdzie warto mieć konto?

Jeśli twoja firma nie istnieje w Internecie, trudno będzie Ci zdobyć klientów. Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. Polubienia, obserwacje czy ilość znajomych bardzo wpływają na rozpoznawalność naszej marki.

Wyjdź naprzeciw swoim potencjalnym klientom i stwórz profile w social media. W tym artykule podpowiemy ci, gdzie warto mieć konto w portalach społecznościowych oraz jak z nich skorzystać?

Obecność w social media – Instagram

Na Instagramie zarejestrowanych jest ponad miliard użytkowników. A w tym Twoi potencjalni klienci. By do nich dotrzeć konieczny będzie profil firmowy. Pomoże Ci on przynieść wiele korzyści. Co konkretnie?

  • Firmowy profil na Instagramie jest dostępną i prostą formą kontaktu z potencjalnymi klientami. Jesteś bliżej nich, podejmujesz z nimi interakcję i zbierasz cenne informację o ich potrzebach.
  • Budujesz świadomość marki, to, że istnieje, działa i jest warta uwagi.
  • Pamiętaj, że przede wszystkim ludzie kupują oczami. Jeśli zadbasz o ładne zdjęcie, masz spore szanse, by zainteresować odbiorców.
  • Duża ilość możliwości prezentacji. Zdjęcia, krótkie relacje, to wszystko działa na wyobraźnię.
  • Z Instagrama korzystają przede wszystkim ludzie młodzi, którzy często też udostępniają ciekawe posty, a tym samym poszerzają zasięg widowni.
  • Na wrzuconych zdjęciach możesz oznaczyć produkty, które sprzedajesz z linkiem, który przekieruje klienta bezpośrednio do sklepu internetowego. Krótka ścieżka zakupowa to obustronna korzyść.
  • Reklamowanie i informowanie o nowych produktach.
  • Obecność statystyk umożliwia Ci sprawdzanie, o których godzinach Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni.

Obecność w social media – Facebook

Strona na Facebooku to absolutne minimum. Warto mieć tam konto firmowe i regularnie je prowadzić oraz zachęcać do dyskusji. Nie pozwalaj sobie na długie okresy nieaktywności, ale też nie bombarduj fanów nowościami.

Warto tworzyć unikalne treści związane z branżą, produktami i usługami. W prosty sposób można zachęcić ludzi do swojej strony poprzez drobne konkursy z nagrodami w zamian za np. udostępnienie linka, ciekawy komentarz. Jeśli będziesz prowadzić regularnie swoją stronę, odpowiadać na zapytania, zadbasz o wizerunek marki, a także zyskasz cenną wiedzę o potrzebach i preferencjach klientów. Wszystko to przyda ci się podczas planowania strategii marketingowych i wprowadzania nowych usług czy produktów – radzi ekspert tanielajki.pl.

Obecność w social media – YouTube

Kanał na YouTube to także dobry kanał promocji firmy. Bardzo łatwo założyć firmowe konto na tej stronie. Video to szansa na dotarcie do klientów. Pokazanie firmy od środka, film z targów branżowych, film dotyczący misji firmy, to wszystko, o ile zostanie umiejętnie przygotowane, wzbudza zaangażowanie odbiorców, daje sygnał nie tylko, że firma jest, ale także dobrze działa.

Może to zachęcić zarówno klientów, jak i kandydatów, którzy złożą do organizacji dokumenty aplikacyjne. Filmy powinny być raczej krótkie, bez zbędnego lania wody. Ponadto użytkownicy mogą komentować nasze video.

Obecność w social media – Linkedin

Linkedin służy gównie do kontaktów biznesowo- zawodowych. To dobre miejsce na obecność twojej firmy w sieci i rekrutację pracowników a także nawiązywanie kontaktów z kontrahentami i wymianę doświadczeń. Solidny profil zawierający wartości, jakimi kieruje się firma, informacje, jakich ludzi potrzebuje, co ofertuje, to wszystko stanowi wizytówkę organizacji.

Zaplanuj swoją obecność w social mediach

Nawet najpiękniejsze profile nie przyciągną odbiorców, jeśli nie będzie się na nich nic działo. Przede wszystkim ustal, kto będzie odbiorcą i czego będzie oczekiwał. Działania w social media zajmują nieco czasu, dlatego upewnij się, że osoby odpowiedzialne za firmowe profile mają wystarczająco czasu.

Zalety korzystania z mediów społecznościowych

Działania rzadko służą wyłącznie sprzedaży, lecz przede wszystkim budowaniu wizerunku marki. Główne korzyści to docieranie do szerszego grona odbiorców i tworzenie relacji z klientem.

Ładna prezentacja zachęca do skorzystania z usług, produktów i podjęcia zatrudnienia w danej firmie. Na dłuższą metę umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych może ci przynieść sporo korzyści. Firma otwarta na dialog z odbiorcami sprawia wrażenie profesjonalnej organizacji.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *