Jeśli twoja firma nie istnieje w Internecie, trudno będzie Ci zdobyć klientów. Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. Polubienia, obserwacje czy ilość znajomych bardzo wpływają na rozpoznawalność naszej marki.
Wyjdź naprzeciw swoim potencjalnym klientom i stwórz profile w social media. W tym artykule podpowiemy ci, gdzie warto mieć konto w portalach społecznościowych oraz jak z nich skorzystać?
Spis Treści
Na Instagramie zarejestrowanych jest ponad miliard użytkowników. A w tym Twoi potencjalni klienci. By do nich dotrzeć konieczny będzie profil firmowy. Pomoże Ci on przynieść wiele korzyści. Co konkretnie?
- Firmowy profil na Instagramie jest dostępną i prostą formą kontaktu z potencjalnymi klientami. Jesteś bliżej nich, podejmujesz z nimi interakcję i zbierasz cenne informację o ich potrzebach.
- Budujesz świadomość marki, to, że istnieje, działa i jest warta uwagi.
- Pamiętaj, że przede wszystkim ludzie kupują oczami. Jeśli zadbasz o ładne zdjęcie, masz spore szanse, by zainteresować odbiorców.
- Duża ilość możliwości prezentacji. Zdjęcia, krótkie relacje, to wszystko działa na wyobraźnię.
- Z Instagrama korzystają przede wszystkim ludzie młodzi, którzy często też udostępniają ciekawe posty, a tym samym poszerzają zasięg widowni.
- Na wrzuconych zdjęciach możesz oznaczyć produkty, które sprzedajesz z linkiem, który przekieruje klienta bezpośrednio do sklepu internetowego. Krótka ścieżka zakupowa to obustronna korzyść.
- Reklamowanie i informowanie o nowych produktach.
- Obecność statystyk umożliwia Ci sprawdzanie, o których godzinach Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni.
Strona na Facebooku to absolutne minimum. Warto mieć tam konto firmowe i regularnie je prowadzić oraz zachęcać do dyskusji. Nie pozwalaj sobie na długie okresy nieaktywności, ale też nie bombarduj fanów nowościami.
Warto tworzyć unikalne treści związane z branżą, produktami i usługami. W prosty sposób można zachęcić ludzi do swojej strony poprzez drobne konkursy z nagrodami w zamian za np. udostępnienie linka, ciekawy komentarz. Jeśli będziesz prowadzić regularnie swoją stronę, odpowiadać na zapytania, zadbasz o wizerunek marki, a także zyskasz cenną wiedzę o potrzebach i preferencjach klientów. Wszystko to przyda ci się podczas planowania strategii marketingowych i wprowadzania nowych usług czy produktów – radzi ekspert tanielajki.pl.
Kanał na YouTube to także dobry kanał promocji firmy. Bardzo łatwo założyć firmowe konto na tej stronie. Video to szansa na dotarcie do klientów. Pokazanie firmy od środka, film z targów branżowych, film dotyczący misji firmy, to wszystko, o ile zostanie umiejętnie przygotowane, wzbudza zaangażowanie odbiorców, daje sygnał nie tylko, że firma jest, ale także dobrze działa.
Może to zachęcić zarówno klientów, jak i kandydatów, którzy złożą do organizacji dokumenty aplikacyjne. Filmy powinny być raczej krótkie, bez zbędnego lania wody. Ponadto użytkownicy mogą komentować nasze video.
Linkedin służy gównie do kontaktów biznesowo- zawodowych. To dobre miejsce na obecność twojej firmy w sieci i rekrutację pracowników a także nawiązywanie kontaktów z kontrahentami i wymianę doświadczeń. Solidny profil zawierający wartości, jakimi kieruje się firma, informacje, jakich ludzi potrzebuje, co ofertuje, to wszystko stanowi wizytówkę organizacji.
Nawet najpiękniejsze profile nie przyciągną odbiorców, jeśli nie będzie się na nich nic działo. Przede wszystkim ustal, kto będzie odbiorcą i czego będzie oczekiwał. Działania w social media zajmują nieco czasu, dlatego upewnij się, że osoby odpowiedzialne za firmowe profile mają wystarczająco czasu.
Zalety korzystania z mediów społecznościowych
Działania rzadko służą wyłącznie sprzedaży, lecz przede wszystkim budowaniu wizerunku marki. Główne korzyści to docieranie do szerszego grona odbiorców i tworzenie relacji z klientem.
Ładna prezentacja zachęca do skorzystania z usług, produktów i podjęcia zatrudnienia w danej firmie. Na dłuższą metę umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych może ci przynieść sporo korzyści. Firma otwarta na dialog z odbiorcami sprawia wrażenie profesjonalnej organizacji.
Be First to Comment