Press "Enter" to skip to content

Pracownik myjni samochodowej czy własna myjnia samochodowa?

Zatrudnienie w myjni możesz otrzymać w pobliżu stacji benzynowych, salonów samochodowych, warsztatów czy niektórych centrów handlowych. Niektórzy odkrywają, że zatrudnienie etatowe to za mało i decyduje się na własną działalność. Coraz więcej myjni stosuje technikę parową. Czy założenie własnej myjni samochodowej jest skomplikowane?

Własna myjnia samochodowa – jak otworzyć myjnię?

Wariant parowy myjni jest o tyle korzystny, że nie wymaga wynajmowania lokalu ani szeregu zezwoleń. Możesz ją po prostu otworzyć i zacząć zarabiać. Musisz jednak dopełnić istotnych formalności – założyć działalność gospodarczą w siedzibie urzędu gminy. Zdecydować się na formę opodatkowania i formę prawna. Przy wypełnianiu wniosku o wpis do CEiDG będziesz poproszony o wskazanie numeru PKD – numeru z katalogu działalności gospodarczej. Wybierz „Pozostałe sprzątanie” – PKD 81.29.Z.

Własna myjnia samochodowa – niezbędne wyposażenie

Co prawda specjalnego lokalu nie potrzebujesz (choć z czasem warto się rozbudować), potrzebujesz niezbędnie specjalistycznej maszyny do czyszczenia parowego. Jej działanie polega na emitowaniu pary wodnej pod dużym ciśnieniem, w temperaturze około 140 stopni Celsjusza. Można za jej pomocą czyścic karoserię, opony, okna i wnętrze samochodu. Niewątpliwą jej zaletą jest to, że w znacznie mniej inwazyjny sposób traktuje mytą powierzchnię. Korzystanie z karchera w dłuższej perspektywie może uszkadzać karoserię. Nie ma takiego ryzyka w przypadku myjni parowej. Jest też bardziej ekologiczna – zużywa mniej wody (na jedno auto wystarczy około 15 l) i nie musisz stosować tak wiele chemicznych specyfików ochronnych.

Własna myjnia samochodowa – musisz zadbać o biznes

Jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej, musisz zastanowić się na ile interes będzie rentowny. Zorientuj się jak spora jest konkurencja na lokalnym rynku – być może warto się usytuować nieco dalej? Potrzebujesz opracować szczegółowy biznesplan, zgromadzić fundusze lub zwrócić się o dofinansowanie. Następnie musisz ustalić szczegóły oferty. Czy oferujesz samo mycie, czy też sprzątanie samochodu, woskowanie, czyszczenie tapicerki i prawnie dywaników? Klienci chętnie zapłacą nieco więcej, jeśli ich samochodem zajmiesz się w sposób kompleksowy. Swoje usługi musisz też odpowiednio rozreklamować. Jeśli nie masz swojej własnej domeny, na początek może wystarczy profil na popularnym portalu społecznościowym. Ważne, aby znalazła się tam wyraźna informacja o siedzibie Twojej myjni parowej, niewprowadzający w błąd cennik i możliwość pozostawienia komentarzy klientów. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *