Czym będziesz się zajmował w call center? Najkrócej rzecz ujmując, zajmować będziesz się obsługą telefoniczną klienta. Sposoby tej obsługi są bardzo rozmaite i zależą od firmy, dla której pracujesz. Oraz branży, w której ona funkcjonuje. Możesz zwyczajnie odbierać telefony oraz udzielać informacji. Innym razem Twoim zadaniem będzie poszukiwanie klientów, oferowanie im produktów i usług. Negocjować i zachęcać do przedłużania umowy lub jej zawierania. Niektóre firmy wymagać będą od Ciebie przeprowadzania ankiet lub potwierdzania danych marketingowych. Innym razem posadzony będziesz na stanowisku, które zajmuje się sprawami krytycznymi.
Zgłaszanie awarii, przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowościach, reklamacji i zażaleń. To także może być element Twojej pracy. Ostatnimi laty coraz popularniejsze są elektroniczne formy pracownika call center. Niektórzy klienci krępują się zadzwonić lub szkoda im na to pieniędzy. Wolą zapytać wirtualnie, przez internet. W takiej sytuacji po drugiej stronie kabla będziesz czekał Ty. Udzielać będziesz informacji poprzez chat, e – mail lub wiadomości SMS. W takim wypadku, Twoje stanowisko pracy zwie się – contact center.
Call center – Warunki pracy
Najczęściej pracować będziesz w biurze, w siedzibie firmy. Twoim miejscem pracy będzie sala, w której będzie więcej tego typu pracowników. Do dyspozycji masz komputer, a w nim bazę danych dotyczących klientów, transakcji, ich danych oraz działalności firmy. Stale powinna być też aktualizowana strefa informacyjna dla Ciebie. Musisz orientować się w nowych produktach, usługach, procedurach zarządzeniach szefostwa albo możliwościach. Często pracodawcy oferują osobny pokój do odpoczynku, dostarczają wodę i owoce. Grafik zazwyczaj jest elastyczny – pracodawcy rozumieją, że masz też swoje życie i są skłonni do modyfikacji. Jednak w czasie godzin, w których pracujesz, wymagają maksymalnej mobilizacji i zaangażowania.
Call center – Blaski i cienie takiej pracy
Taka praca jest dość specyficzna. Potrafi zmęczyć – używanie aparatu mowy przez wiele godzin wymaga rozluźniających ćwiczeń oraz grozi problemami z głosem. Klienci nie zawsze są kulturalni i zwyczajnie irytujący. Takie sytuacje potrafią napsuć krwi i wymagają od Ciebie sporej odporności na stres oraz umiejętność złapania dystansu. Z drugiej strony, jesteś często w tej pracy anonimowy. To pozwala wyzwolić Ci się z ograniczeń własnej nieśmiałości. Z czasem wyrabia Ci się charakter, erudycja, zdolność szybkiego i logicznego myślenia. Wiele osób, które przeszło przez call center, chwali sobie ten okres jako rozwijający.





Be First to Comment