Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia się w call center? Od czego zależą zarobki w call center?

Zarobki zależne są oczywiście od miejsca, w którym pracujesz. A także tego, jaką pozycję ma Twoje stanowisko. Przeciętni pracownicy call center zarabiają najmniej, choć można w tym zawodzie też awansować. Oprócz tego niektórzy pracodawcy umówią się z Tobą na wypłatę zależną od sukcesów. Mogą one wyrażać się w postaci ilości ilość pozyskanych klientów, zawartych umów lub rozwiązywania szczególnie trudnych problemów.

Call center – Możliwości rozwoju

Wbrew pozorom nie jest to praca, w której nie da się awansować. Owszem, początkujący nie potrzebują doświadczenia, ale pracując stale je zdobywają. Tym samym możesz wyrabiać swoje umiejętności, wykazywać się, a z czasem firma może to dostrzec. Istnieje kilka szczebli w tej typu organizacjach. Pierwszym awansem jest stanowisko młodszego specjalisty, a docelowo specjalisty. Awanse przebiegają pionowo, a zatem kolejni w drabinie zawodowej to lider zespołu, koordynator, kierownik projektu albo kierownik grupy. Najwytrwalsi, żądni sukcesów i mogący się nimi pochwalić awansują na dyrektora działu. Oprócz tego taka praca rozwija u Ciebie pewne zdolności interpersonalne, które możesz wykorzystać w innej pracy zarobkowej.

Call center – poszczególne zarobki

Mediana zarobków na stanowisku szeregowe specjalisty w call center wynosi w Polsce 3870 zł brutto. Około połowa wszystkich tego typu pracowników zarabia w przedziale 3260 zł brutto a 4820 zł brutto. Nieco lepiej zarobisz na stanowisku lidera zespołu. Wtedy mediana rośnie do 4500 zł brutto. Wynika ona z analogicznego przedziału 4000 zł brutto a 5580 zł brutto. Nieco mniej z kolei zarabia średnio specjalista ds. stricte obsługi klienta. U niego mediana wynosi 4000 zł brutto. Kierownik ds. sprzedaży, to już większa fucha. Wiąże się z większą odpowiedzialnością, ale i zarobkami – mediana jest spora, 7030 zł brutto. Oprócz tego w przypadku kontaktu z klientami i sprzedażą możesz liczyć na prowizje i premie.

Call center – Zarobki na stanowiskach pokrewnych

 Praca na słuchawce może też dotyczyć nieco innych branż. W takim wypadku również organizowane są stanowiska pracy typu call center. Jak możesz zarobić na stanowiskach pokrewnych? A zatem telefoniczny doradca klienta w branży bankowej, ubezpieczeniowej, handlowej lub usługowej zarabia przeciętnie 3800 zł brutto. Więcej zarobisz pracując w branży windykarskiej. Zajmując się ściąganiem długu przez telefon zarobisz około 4300 zł brutto (sprawdź nasz cykl artykułów dotyczący zawodu windykatora). Konsultant call center, który obsługuje klientów w obcych językach zarobi 5400 zł brutto w przypadku języka angielskiego. Rzadsze języki lub znajomość większej ich ilości może nawet podwoić tę stawkę.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *