Press "Enter" to skip to content

Pracownik call center i to jak nim zostać

Wymagania wstępne w call centerW świadomości społecznej praca „przy słuchawce” kojarzy się z możliwością dorobienia sobie przez studentów, uczniów lub osób trwale bezrobotnych. Oraz innych, młodych, którzy dopiero rozpoczynają karierę na rynku pracy. Jest to o tyle zgodne z prawdą, że praca w takiej firmie nie wymaga żadnego doświadczenia. Ani też żadnego kierunkowego wykształcenia. Fakt jednak, że nie wymaga, nie oznacza, że doświadczenie nie jest mile widziane. Na pewno zwiększy Twoje szanse na zatrudnienie to, jeśli możesz wykazać, że wcześniej już na takim stanowisku pracowałeś. Albo, jeśli spełniasz pewne określone predyspozycje dla tego stanowiska. O nich opowiemy Ci za chwilę.

Call center – Dla kogo taka praca?

Praktyka pokazuje, że pracę na takim stanowisku podejmują głównie ludzie młodzi. Wynika to, z tego, że zaczynasz wtedy przygodę z rynkiem pracy, nie masz jeszcze wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Dlatego chętnie „podłapiesz” cokolwiek, by móc sobie dorobić. Jednak nie oznacza to, że jeśli posuniesz się nieco w latach, taka praca jest dla Ciebie niedostępna. Firmy chętniej zatrudniają rozmowne i inteligentne nieco starsze osoby. W wielu miejscach taka praca może być wręcz ciekawa i rozwojowa. Podczas rekrutacji sprawdzane są twoje predyspozycje. Jesteś poproszony o wykonanie kilku próbnych telefonów. Obserwowany jest sposób Twojego wyrażania się, stosunek do klientów i łatwość w zapamiętywaniu informacji.

Firmy call center pracują na własne potrzeby albo w imieniu innych podmiotów. To wymaga stałego szkolenia się i doinformowywania. Klient, który czeka po drugiej stronie słuchawki zakłada, że dzwoni do osoby kompetentnej w dziedzinie, o którą pyta. Musisz zatem stale doszkalać się i aktualizować wiedzę. Z usług call center korzysta coraz więcej firm zagranicznych, co powoduje, że zwiększa się Twoja szansa na znalezienie właśnie takiej pracy.

Call center – Predyspozycje zawodowe

Choć praca ta nie wymaga specjalnego doświadczenia, nie jest tak, że zupełnie każdy może ją wykonywać. Wysoce wskazane jest, abyś był osobą komunikatywną, łatwo nawiązującą kontakt oraz o pogodnym usposobieniu. Musisz być cierpliwy, wyrozumiały i nie irytować się, jeśli klienci zadają według Ciebie mało mądre pytania. Do tego przyda Ci się opanowanie i asertywność. Twoi klienci nie zawsze będą kulturalni, poważni, a niekiedy będą zwyczajnie stroili sobie żarty. Musisz w takiej sytuacji zachować zimną krew i nie dać się wyprowadzić z równowagi. Bardzo sporym atutem jest znajomość języków obcych. Im rzadszych, tym lepiej. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *