Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca headhuntera?

Głównym Twoim zatem zadaniem będzie pozyskiwanie pracowników. „głów” albo lepiej powiedzieć – mózgów. Poszukiwać możesz pracowników różnych – fizycznych, umysłowych, zajmujących się produkcją, tworzeniem czy opracowywaniem projektów. Wszystko zależy od tego, kogo potrzebuje Twój pracodawca czy klient. Jak to robisz? Nie obejdzie się bez odrobiny researchu. Musisz przeszukiwać portale ogłoszeniowe, forma dyskusyjne, profile na społecznościówkach albo nawet śledzić aktywność samozatrudnionych. Następnie umawiasz się z nimi na spotkanie, poznajesz osobowość, kompetencje i potencjalną chęć do pracy w takiej czy innej branży.

Headhunter – rodzaje usług

Zarówno jako pracownik firmy rekrutacyjnej, jak i osoba będąca w strukturach klienta pracujesz w oparciu o trzy rodzaje usług. Różnią się one w zależności do rodzaju poszukiwanych pracowników:

  • cold calls, to badanie już istniejącego rynku pracy. Posiadając bazę potencjalnych pracowników, nawiązujesz kontakt z firmami i pytasz, czy nie zechcieliby kogoś zatrudnić,
  • marketing calls, to kontaktowanie się z firmami w celu umówienia potencjalnych pracowników na spotkanie biznesowe,
  • client calls,  w tym wypadku to firmy odzywają się do Ciebie. To one zlecają Ci znalezienie pracowników, dostarczają środków i przystają na wstępne warunki.

Headhunter – portret „ofiary”

Kolejnym aspektem jest budowanie profilu pracownika, którego poszukujesz. Musisz określić jego kompetencje, osobowość, wiek i stopień doświadczenia. W oparciu o to szukasz kandydatów, z którymi następnie przeprowadzasz rozmowy w imieniu klienta czy pracodawcy. To wymaga niekiedy ruszenia się z biura, zorganizowania spotkania w restauracji albo w luźnych okolicznościach. Wiele zależy od konkretnej branży i rodzaju poszukiwanych pracowników.

Headhunter – specjalizacje zawodowe

Dobrze jest zawczasu zdefiniować, w jakiego rodzaju branżach chcesz się specjalizować. Możesz pójść w usługi funkcjonalne – szukać pracowników bardziej pod rodzaje prac – handel, produkcja, usługi, finanse czy nawet sama rekrutacja. Albo zdecydować się na usługi sektorowe – te branże, które należą do grupy FMCG (fast moving consumer goods – dobra szybko zbywalne). Takie jak ochrona zdrowia, farmacja, sprzedaż żywności albo kosmetyka. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *