Press "Enter" to skip to content

Headhunter na etacie czy własnej działalności?

Jako headhunter pracować możesz w działach rekrutacji czy kadr i płac w firmach handlowych, usługowych, produkcyjnych, finansowych, bankach albo w urzędach administracji publicznej. Możesz też zatrudnić się w agencjach pośrednictwa pracy czy działać jak zupełnie samodzielny freelancer, czy samozatrudniony. W zależności od tego, współpracujesz z różnymi rodzajami podmiotów, szukasz różnych pracowników i rozliczasz się w inny sposób.

Headhunter – forma zatrudnienia i współpracy

Wielu pracodawców oferuje etat. To jednak nie wszystko. Możesz współpracować w oparciu o B2B, samozatrudnienie, umowy cywilnoprawne jak zlecenie czy o dzieło. Własna działalność jako łowcy głów daje ogromną elastyczność. Samodzielnie układasz sobie plan dnia, szukasz pracowników, na których się znasz i sam dobierasz rodzaje zleceń. Musisz jednak zadbać o zainteresowanie klientów, o reklamę i renomę.

Headhunter – z kim możesz współpracować?

Dla kogo wykonuje się usługi jako headhunter? O ile pracujesz etatowo, to pytanie nie ma większego sensu – w ramach struktur działu kadr i płac poszukujesz pracowników i analizujesz CV. Nieco inaczej wygląda kwestia rynku usług rekrutacyjnych. Do takich specjalistów zgłaszają się firmy o specjalistycznych potrzebach. Im nie wystarczy, że znajdziesz świetnego specjalistę ds. parzenia kawy w firmie. Za to są skłonne nieźle zapłacić za tłumacza języka tajskiego, lektora języka fińskiego, programistę, znawcę kultury hinduskiej albo potencjalnie rewelacyjnego analityka biznesowego. Oznacza to, że usługi wykonujesz dla firm ambitnych, o zaawansowanym profilu działania oraz… w lepszej kondycji finansowej.

Headhunter – gwarancja na pracownika

Za zatrudnionego w imieniu pracodawcy lub poleconego klientowi pracownika musisz wziąć odpowiedzialność. Taki punkt znajduje się w typowej umowie usług rekrutacyjnych. Na ogół zapis stanowi o około 6 – 12 miesiącach gwarancji, czyli odpowiedzialności za sukcesy i kompetencje pracownika. Oczywiście nie jesteś rodzicem pracownika, nie odpowiadasz za jego niesubordynację albo zatajone nałogi. Klient ma jednak prawo domagać się od Ciebie zwrotu kosztów gdy kompetencje poleconego przez Ciebie kandydata kompletnie nie przystają do deklaracji, jego wykształcenie okazało się być inne albo z jakiegokolwiek merytorycznego powodu jest on „bezużyteczny” dla swojego pracodawcy. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *