Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia coolhunter?

Praca coolhuntera jest specyficzna. Wymaga kreatywności, ciekawości świata, umiejętności dostrzegania istotnych informacji o modzie, preferencjach konsumenckich, zachowaniach ludzi, możliwych zmianach w działaniu konkurencji. Do tego trzeba potrafić tę wiedzę odpowiednio wizualizować i sprzedać przedsiębiorcom, którzy wiedzą, jaki zrobić z niej użytek. Taka informacja może być wiele warta i przynieść wymierne korzyści. By ją zdobyć, trzeba się natrudzić. Czy praca łowcy trendów jest opłacalna?

Coolhunter – ile możesz zarobić?

Ile zatem możesz zarobić jako coolhuner? Wiele zależy oczywiście od tego, gdzie pracujesz i w jakiej formie jesteś zatrudniony. Wpływ ma wielkość miasta, region oraz znaczenie informacji, które dostarczasz pracodawcy. A może jesteś na własnej działalność i sprzedajesz wiedzę przedsiębiorcą? W ten sposób potencjalnie zarobisz więcej. Ile dokładnie? Ogólnopolskie badanie wynagrodzeń dostarcza nam pewnych liczb. Wedle niego, najczęstsze zarobki coolhunterów w Polsce przewijają się w zakresie 5730 zł brutto a 8670 zł brutto. Wyliczona z tego mediana w 2021 roku wynosiła 6820 zł brutto.

Coolhuner – niezłe zarobki

 Jak widać, jako łowca trendów jesteś w stanie zarobić zdecydowanie powyżej przeciętnej. Aż 25 % wszystkich badanych specjalistów deklarowało, że zarabia nawet powyżej 8670 zł brutto. Z czego to wynika? Dostarczane i analizowane przez Ciebie informacje o preferencjach konsumenckich, poparte danymi przewidywania przyszłych tendencji i zwyczajnie podpowiedzi jak lepiej dotrzeć do klienta, ma wymierne korzyści dla pracodawcy. Jeśli Twoja praca sprawia, że firma zarobiła więcej o 20 – 30 % więcej niż zazwyczaj, pracodawca zechce, abyś partycypował w tych zyskach. W ten sposób zatrzymuje Cię u siebie i korzysta z dalszych analiz.

Coolhunter – benefity pozapłacowe

Niektórzy pracodawcy doceniają zasłużonych coolhunerów w dodatkowy sposób. Skłonni są dorzucić się do ich prywatnej opieki zdrowotnej, wakacji za granicą czy zajęć  sportowych, także wobec dzieci swoich pracowników. W przypadku firm usługowych i produkcyjnych oferują też zniżki na własne produkty i usługi. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *