Press "Enter" to skip to content

Jak otrzymać pracę jako administrator bezpieczeństwa informacji?

Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) to pracownik firmy, który zostaje powołany przez firmowego administratora danych osobowych (ADO). To oficjalne nazwy, które mają swoje umotywowanie w przepisach prawa. Nie jest to funkcja obowiązkowa w przedsiębiorstwie, jednakże wtedy sam musi wykonywać obowiązki administratora bezpieczeństwa informacji. Pracując jako ABI możesz być podległy lub współpracownikiem ADO. Jeżeli taka funkcja w przedsiębiorstwie zaistnieje, Twoja osoba musi zostać zgłoszona do GIODO w ciągu 30 dni. Uzyskujesz też swego rodzaju autonomię. Możesz powoływać zastępców i współpracowników. Ci zaś nie muszą być rejestrowani w GIODO.

Administrator bezpieczeństwa informacji – dla kogo?

Istnieje kilka wymogów, które musisz spełnić, aby móc zostać powołanym na stanowisko ABI. Przede wszystkim musisz być osobą niekaraną, zwłaszcza za przestępstwa gospodarcze i przeciwko ochronie danych. Musisz móc cieszyć się pełnią praw publicznych. Oraz posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. Istotne jest też przygotowanie merytoryczne dotyczące ochrony danych osobowych.

Administrator bezpieczeństwa informacji – wykształcenie zawodowe

Szczęśliwie dla kandydatów na to stanowisko, nie ma formalnie żadnego wymogu dotyczącego kierunkowego wykształcenia. Zajmować się pracą ABI mogą osoby po każdych studiach. Jedynie, co jest istotne, to zaświadczona dokumentem wiedza na temat danych osobowych, przepisów prawnych z tym związanych. O sposobach ich legalnego pozyskiwania, przechowywania, przetwarzania i chronienia. Takową wiedzę dać mogą specjalistyczne kursy. Organizują je niekiedy sami pracodawcy, ale też uczelnie, urzędy pracy, organizacje pozarządowe i samorządy. Taki kurs daje specjalny certyfikat i jest on dobrym argumentem podczas starania się o stanowisko ABI.

Administrator bezpieczeństwa informacji – predyspozycje zawodowe

Sama znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych to jedno, ale też musisz wykazywać pewne cechy przydatne w tym zawodzie. To zdecydowanie praca dla osób skrupulatnych, dokładnych i zwracających uwagę na szczegóły. Wymagana jest od Ciebie bardzo duża zgodność z prawem. Sam, w imieniu firmy, musisz pilnować jego przestrzegania. A zatem jest to zajęcie bardzo odpowiedzialne.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *