Jak wygląda praca agenta ubezpieczeniowego? To kilka interesujących aspektów. Zacznijmy od początku. Pracodawcy wymagają od Ciebie, abyś miał odpowiednie wykształcenie, uzyskał uprawnienia i przejawiał pewne predyspozycje. Wskazują na prawo jazdy, znajomość prawa i technik sprzedażowych. Oraz pewne cechy osobowości. Jaki jest dobry agent ubezpieczeniowy?
Spis Treści
Agent ubezpieczeniowy – predyspozycje zawodowe
Dobry agent ubezpieczeniowy to taki, który ma opanowane dwa zasadnicze aspekty swojej pracy. To wiedza i kompetencje w kwestii ubezpieczeń oraz umiejętność pracy z ludźmi. Musisz mieć dobrą pamięć to oferty firmy, którą reprezentujesz. Wiedzieć, w jaki sposób działa rynek ubezpieczeń oraz znać potrzeby klientów. Wiele z tego wyrobisz sobie po prostu zyskując doświadczenie w pracy. Istotne jest jednak też podejście do klienta. Musisz być osobą komunikatywną, potrafiącą w sposób przekonujący opowiadać o ofercie ubezpieczalni. To praca dla osób z wysoką kultura osobistą, pewnym urokiem osobistym i cechami dobrego sprzedawcy. Ważna jest perswazja, zdolności negocjacyjne, stanowczość i umiejętność asertywnego odmawiania. Klient musi mieć poczucie, że grasz z nim do tej samej bramki.
Agent ubezpieczeniowy – obowiązki zawodowe
Twoim zadaniem jest pozyskiwanie klientów do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Klienci mogą sami się zgłaszać do instytucji ubezpieczeniowej, ale wielokrotnie musisz podziałać też sam. Chodzi o kontaktowanie się z klientami indywidualnymi, ale też instytucjami, firmami czy innymi podmiotami. Złożenie oferty to pierwszy krok, niekiedy klient będzie zainteresowany jedynie pod warunkiem jej modyfikacji. Przekonanie klienta do oferty firmy to dopiero pierwszy krok. Docelowo powinieneś dążyć do przytrzymania klienta przy danej firmie oraz budowa własnej bazy klientów. Polega to na cyklicznym składaniu oferty dopasowanej do potrzeb i specyfiki klienta. Modyfikowanie jej przy zachowaniu balansu interesów klienta oraz ubezpieczyciela.
Agent ubezpieczeniowy – warunki i organizacja pracy
Taka praca to oczywiście mnóstwo kontaktu z ludźmi, stres i spore tempo. Choć większość obowiązków wykonujesz w biurze, wielokrotnie będziesz musiał wyjeżdżać na spotkania z klientami. Także w ich siedzibie. Nie zawsze uda Ci się zamknąć dzień pracy w ośmiu godzinach, a niektórzy klienci będą mieli dla Ciebie czas tylko w weekendy. Obowiązuje Cię też pewna etyka zawodowa – nie możesz taić przed klientem, dla jakiej firmy lub szeregu firm pracujesz. Pozyskane dane wrażliwe czy prywatne klientów muszą pozostać w tajemnicy a dokumentacja odpowiednio zabezpieczona przed wyciekiem.





Be First to Comment