Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca dealera samochodowego?

Praca sprzedawcy samochodowego może mieć różne oblicza. Możesz zajmować się tym na własny rachunek, pośredniczyć, pracować w komisie. Handel używanymi samochodami to specyficzna praca. Musisz agregować używane pojazdy, co w praktyce oznacza częste wyjazdy za granicę. Sprowadzenie ich jest kosztowne, a to nie koniec. Musisz załatwić formalności rejestracyjne (odwiedzić wydział komunikacji we właściwym dla Ciebie starostwie powiatowym lub urzędzie miejskim). Następnie zadbać o stan wizualny pojazdu, wymienić płyny, zatankować, posprzątać i umyć pojazdy. Możesz też wybrać pracę w salonie samochodowym. Ta forma jest niemal ikoniczna w wyobraźni społecznej na temat zawodu dealera samochodów. Zwłaszcza w salonie markowym, cieszącym się prestiżem.

Dealer samochodowy – obsługa klienta

Twoim pierwszym zadaniem w pracy jest przywitanie klienta oraz zaprezentowanie mu oferty sprzedażowej. Polega to na oprowadzeniu klienta po salonie, przedstawieniu ekspozycji samochodów, odpowiadaniu na pytania, sugerowaniu rozwiązań ich problemów. Dobre salony stawiają na wysoką jakość obsługi. Pytasz, jakiego samochodu potrzebuje klient, jaki prowadzi styl życia i jazdy. Wyjaśniasz, jak działają poszczególne nowe funkcje elektroniczne w  samochodzie. Prezentujesz działanie nowych gadżetów i udogodnień. Musisz być przy tym przekonujący, pełen entuzjazmu a przy tym niesztuczny.

Dealer samochodowy – jazda próbna

Jazda próbna jest podstawową metodą sprawdzenia przez klienta, czy samochód odpowiada jego potrzebom. Wybierasz się na nią razem z nim. Towarzysz mu i przez ten czas nadal przekonujesz go do zakupu. Nie możesz tego robić nachalnie, raczej akcentuj pozytywy danego pojazdu w konkretnych sytuacjach. Ostre zakręty, korek w mieście, ruchliwa autostrada. Wszystko to oczywiście zmierza do momentu zawarcia transakcji. Pozwól klientowi się targować do pewnego, wyznaczonego przez szefa pułapu.

Dealer samochodowy – koordynacja napraw i konserwacji

Twoim zadaniem jest też współpraca z pracownikami technicznymi. Często salony połączone są z warsztatem i serwisem gwarancyjnym. Twoim zadaniem jest przyjęcie zgłoszenia od klienta o usterce, skierowanie samochodu do odpowiedniego warsztatu. Musisz też niekiedy dopilnować by pracownicy techniczni na czas dostarczyli samochody do ekspozycji, umyli je, posprzątali i wymienili płyny.

Dealer samochodowy – wizytówka marki

Chcąc lub nie chcąc w salonie to właśnie Ty stanowisz wizytówkę firmy w oczach klienta. To Ciebie widzi jako pierwszego i z Twoim zachowaniem identyfikuje kulturę oraz stosunek do siebie. Stąd wskazany jest uśmiech, życzliwość, nienachalne sugestie i zwyczajna asertywność w zachowaniu. Istotny jest także Twój strój – salony wymagają od pracowników specjalnego dress code’u. Przeważnie to elegancki lekki garnitur, wyprasowana koszula, zadbane obuwie.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *