Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca doradcy serwisowego?

Jako doradca serwisowy pracować będziesz właśnie w siedzibie serwisów samochodowych. Konkretniej w wydzielonym pokoju odpowiedzialnym za obsługę klientów. To do Ciebie właśnie trafi klient jako pierwszego. Niekiedy zatrudnienie w tym charakterze znaleźć możesz w punktach dilerskich.  

Doradca serwisowy – kontakt z klientem

Jaka jest Twoja rola? Na początku przyjmujesz po prostu zamówienie od klienta, który najczęściej oczekiwać będzie naprawy. Twoim zadaniem będzie przyporządkowanie do tego zamówienia danej usługi (naprawy konkretnego podzespołu, wymiany czegoś lub dokonania modyfikacji). Klient musi zostać przez Ciebie szczegółowo poinformowany o tym, gdzie potencjalnie jest usterka, jaka będzie cena usługi oraz jakie jeszcze dodatkowe usługi mogą zostać mu zaoferowane. To moment, w którym musisz wykazać się wiedzą techniczną, zorientowaniem w katalogu usług oraz kompetencjami interpersonalnymi. Pracodawca będzie oczekiwał od Ciebie, abyś przedstawił możliwie atrakcyjnie dostępne dodatkowe usługi i delikatnie namówił klienta na skorzystanie z nich. Nie możesz być przy tym nachalny ani wykazać się niekompetencją.

Doradca serwisowy – przeprowadzenie usługi

Następnie przekazujesz zlecenie do odpowiednich serwisantów. Dostają od Ciebie wskazówki, gdzie może być problem, po czym zajmują się samochodem klienta. Ty musisz dopilnować terminowości napraw oraz prawidłowości ich przeprowadzenia. Oraz – co nie mniej ważne – spełnienia zakresu zamówionych usług. Po udanym procesie naprawy, bądź modernizacji, to właśnie Ty jesteś odpowiedzialny za rozliczenie się z klientem. Wystawiasz mu fakturę oraz inną potrzebną dokumentację. Ty także odpowiadasz na pytania, które kierują do Ciebie klienci telefonicznie, bądź mailowo. W tym sensie Twoja praca przypomina nieco biuro obsługi klienta.

Doradca serwisowy – pozostałe obowiązki

Twoja praca nie kończy się jedynie na obsłudze klientów. To także trochę zajęć organizacyjnych, czy nawet księgowych. Wystawianie i rozliczanie faktur to jedno, ale także Tobie może szef powierzyć załatwianie spraw urzędowych, kontakt z firmami ubezpieczeniowymi (by odzyskać koszty naprawy od ubezpieczycieli samochodu klienta). Oprócz tego możesz mieć na głowie także dbanie o promocję serwisu w portalach społecznościowych, sporządzanie tekstów ofert itp.

Doradca serwisowy – ile możesz zarobić?

Zarobki na tym stanowisku są uzależnione od kondycji finansowej i renomy serwisu. A także jego polityki płacowej. Przeważnie jednak jako doradca serwisowy Twoja pensja wynosi około 3000 zł brutto. Bywa, że w umowie widnieje zapis, że należy Ci się też prowizja jeśli namówisz klienta na dodatkowe usługi, na których serwis zwyczajnie zarobił.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *