Press "Enter" to skip to content

Jak zostać doradcą serwisowym?

Każdy poważny serwis samochodowy, zwłaszcza ten autoryzowany przez dużego producenta, powinien cechować się wysoką jakością usług. Zarówno tych stricte technicznych jak i w relacji z klientem. Klient z kolei nie zawsze musi być bardzo zorientowany w budowie swojego samochodu. Zwłaszcza jeśli wybrał model wyjątkowo zaawansowany i bogaty w funkcje poza motoryzacyjne. Ma prawo nie rozumieć, dlaczego coś w jego samochodzie szwankuje. Zanim auto zostanie poddane gruntownej naprawie, pierwszą osobą, z którą w renomowanym serwisie samochodowym się spotka będzie właśnie doradca serwisowy. Kim jest taki pracownik i jak nim zostać?

Doradca serwisowy – kim jest?

Jako doradca serwisowy będziesz właśnie tą osobą, która jako pierwsza obsługuje klienta. Ten przyjdzie do Ciebie ze zgłoszeniem usterki, którą może opisać bardzo dokładnie i prawidłowo lub zupełnie nie mieć pojęcia, z czym jest problem. Twoimi zadaniem jest wskazanie – wedle swojej wiedzy – co z autem jest nie tak oraz doradzić, którą usługę serwisową powinien wykupić. Oprócz obsłużenia klienta, będziesz też pełnił szereg czynności wewnątrz organizacji serwisu.

Doradca serwisowy – predyspozycje zawodowe

Z racji tego, że współpracujesz bezpośrednio z klientem, ważne będą Twoje zdolności interpersonalne. Wysoka kultura osobista, przekonanie o swoim zaangażowaniu, cierpliwość, życzliwość, otwartość na potrzeby i pomysły klienta to cechy, które powinieneś mieć na pierwszy rzut oka pracodawcy. A także sumienność, dobra organizacja własnej pracy – otrzymujesz sporą samodzielność, ale też rozliczany jesteś zarówno przez pracodawcę jak i klientów. Klientów, z którymi niekiedy musisz potrafić sobie poradzić – bywają roszczeniowi i mało kulturalni. To także zajęcie dla osób, które dobrze czują się w zespole. Oprócz tego bardzo wskazane jest byś znał języki obce – angielski to zupełne minimum.

Doradca serwisowy – wymagania pracodawców

Z racji tego, że pracujesz w serwisie samochodowym, gdzie wykonywane są usługi naprawy bądź modernizacji konkretnych typów pojazdów, musisz posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy i funkcjonowania samochodów danej marki. Bądź kilku marek – w zależności od tego, czy Twój serwis współpracuje z konkretnym producentem. Oczywiście możesz taką wiedze nabyć we własnym zakresie jako zapalony fan motoryzacji. Pracodawcy jednak będą oczekiwali od Ciebie okazania dyplomu ukończenia przynajmniej średniej szkoły o charakterze technicznym. Niektórzy, z racji dbałości o renomę serwisu, postawią poprzeczkę nawet wyżej. Mogą wymagać od Ciebie posiadania prawa jazdy, uprawnień diagnosty lub nawet umiejętności przeprowadzania drobnych napraw. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *