Każdy poważny serwis samochodowy, zwłaszcza ten autoryzowany przez dużego producenta, powinien cechować się wysoką jakością usług. Zarówno tych stricte technicznych jak i w relacji z klientem. Klient z kolei nie zawsze musi być bardzo zorientowany w budowie swojego samochodu. Zwłaszcza jeśli wybrał model wyjątkowo zaawansowany i bogaty w funkcje poza motoryzacyjne. Ma prawo nie rozumieć, dlaczego coś w jego samochodzie szwankuje. Zanim auto zostanie poddane gruntownej naprawie, pierwszą osobą, z którą w renomowanym serwisie samochodowym się spotka będzie właśnie doradca serwisowy. Kim jest taki pracownik i jak nim zostać?
Spis Treści
Doradca serwisowy – kim jest?
Jako doradca serwisowy będziesz właśnie tą osobą, która jako pierwsza obsługuje klienta. Ten przyjdzie do Ciebie ze zgłoszeniem usterki, którą może opisać bardzo dokładnie i prawidłowo lub zupełnie nie mieć pojęcia, z czym jest problem. Twoimi zadaniem jest wskazanie – wedle swojej wiedzy – co z autem jest nie tak oraz doradzić, którą usługę serwisową powinien wykupić. Oprócz obsłużenia klienta, będziesz też pełnił szereg czynności wewnątrz organizacji serwisu.
Doradca serwisowy – predyspozycje zawodowe
Z racji tego, że współpracujesz bezpośrednio z klientem, ważne będą Twoje zdolności interpersonalne. Wysoka kultura osobista, przekonanie o swoim zaangażowaniu, cierpliwość, życzliwość, otwartość na potrzeby i pomysły klienta to cechy, które powinieneś mieć na pierwszy rzut oka pracodawcy. A także sumienność, dobra organizacja własnej pracy – otrzymujesz sporą samodzielność, ale też rozliczany jesteś zarówno przez pracodawcę jak i klientów. Klientów, z którymi niekiedy musisz potrafić sobie poradzić – bywają roszczeniowi i mało kulturalni. To także zajęcie dla osób, które dobrze czują się w zespole. Oprócz tego bardzo wskazane jest byś znał języki obce – angielski to zupełne minimum.
Doradca serwisowy – wymagania pracodawców
Z racji tego, że pracujesz w serwisie samochodowym, gdzie wykonywane są usługi naprawy bądź modernizacji konkretnych typów pojazdów, musisz posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy i funkcjonowania samochodów danej marki. Bądź kilku marek – w zależności od tego, czy Twój serwis współpracuje z konkretnym producentem. Oczywiście możesz taką wiedze nabyć we własnym zakresie jako zapalony fan motoryzacji. Pracodawcy jednak będą oczekiwali od Ciebie okazania dyplomu ukończenia przynajmniej średniej szkoły o charakterze technicznym. Niektórzy, z racji dbałości o renomę serwisu, postawią poprzeczkę nawet wyżej. Mogą wymagać od Ciebie posiadania prawa jazdy, uprawnień diagnosty lub nawet umiejętności przeprowadzania drobnych napraw.
Be First to Comment