Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca dyrektora artystycznego?

Praktyka ostatnich lat pokazuje, że zapotrzebowanie na funkcję dyrektora artystycznego znacząco wzrosło. Zarówno w tradycyjnie branży artystycznej, jak i w nowych obszarach – w reklamie, w agencjach interaktywnych lub nawet turystycznych. Zatrudnienie na tym stanowisku znaleźć możesz w dowolnej większej agencji reklamowej lub dziale marketingu. Już nie tylko teatry i domy kultury organizują wydarzenia, które animują społeczność i wymagają artystycznej oprawy. W każdej takiej sytuacji potrzebny jest ktoś kompetentny, który potrafi to zaplanować.

Dyrektor artystyczny – branża artystyczna

Pod Twoją pieczą znajdować będą się wszelkie wydarzenia artystyczne, które organizuje podmiot, w którym pracujesz. Są to przede wszystkim koncerty, festiwale, festyny, przedstawienia lub pokazy dzieł sztuki. Oprócz tego będziesz zawiadywał wydarzeniami nagrywanymi i odtwarzanymi w mediach – realizacja albumów muzycznych albo programów telewizyjnych. Zarówno samodzielnie jak i we współpracy ze scenografami, reżyserami, muzykami oraz grafikami przyjdzie Ci zaplanować i zaprojektować scenografię, dobrać odpowiedni repertuar i przebieg wydarzenia. Jako dyrektor artystyczny jesteś właśnie tym, którym tym wszystkim koordynuje i zarządza. Podobnie jak ponosi odpowiedzialność.

Dyrektor artystyczny – zadania w branży marketingowej            

W tym wypadku również prawdopodobnie zarządzać będziesz zespołem osób, które na różne sposoby będą przygotowywały reklamy lub nawet całe kampanie. Nie chodzi tylko o opracowanie grafiki czy wymyślenie sloganu. To wielowarstwowa praca, która polega na napisaniu tekstów, określenie grupy docelowej, stylistyki, dobór środków wyrazu, które mają na celu dotrzeć do tej grupy. Podlegać będzie Ci tzw. team kreatywny – copywriterzy, scenarzyści, graficy, akustycy, programiści i webmasterzy. Twoją odpowiedzialnością jest dopilnowanie osiągnięcia zamierzonej koncepcji danej reklamy. Publikowany w mediach. Niektóre kampanie reklamowe będą wymagały zaangażowania studia filmowego, zatrudnienia aktorów czy przeprowadzenia sesji zdjęciowych. Wszędzie tam musisz być obecny i współpracować ze stylistami, fotografami, modelami, ilustratorami, montażystami, reżyserami. Te rzeczy oczywiście są zmienne i zależą bezpośrednio od rodzaju i skali projektu. Zarówno na etapie wstępnych szkiców projektu, jego warstwę wizualną, merytoryczną i marketingową. Aż po nadzór sposobu, w jaki projekt wprowadzany jest w życie. 

Dyrektor artystyczny  – odpowiedzialność za projekt

Słowo dyrektor zobowiązuje – nie tylko zarządzasz projektem, zespołem ale i bierzesz odpowiedzialność za efekt końcowy. Jeśli coś pójdzie nie tak, nawet z winy podległych Ci wykonawców, odbiorcy i szefostwo winą obarczać będą w pierwszej kolejności Ciebie. Pewne rzeczy da się wyprostować, a podległych Ci pracowników zdyscyplinować. jednak musisz pamiętać, że ostatecznie Ty jesteś twarzą przedsięwzięcia od strony organizacyjnej.  

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *