Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca fotografa produktowego?

Ta odmiana pracy fotografa wydaje się być nudna i monotonna. Rzeczywiście, wiąże się z szeregiem powtarzalnych czynności, ale nadal wymaga kreatywności i podejścia artystycznego. Zwłaszcza że rozlicza Cię z tego klient.

Fotograf produktowy – sesje fotograficzne

Sesje odbywać mogą się w studiu należącym do pracodawcy lub zleceniodawcy. Bywają jednak takie zlecenia, w których sam musisz je zaaranżować. Wybrać pokój, dobrać odpowiednie oświetlenie i zamontować je. Łatwiej jest, gdy fotografujesz produkty stosunkowo małe, w przypadku pojazdów czy nieruchomości – musisz jeszcze mieć sprzyjającą porę dnia i pogodę. Do ekspozycji produktów wykorzystujesz stół z komponującym się tłem. Sprawia to wrażenie oderwania i skupia uwagę wyłącznie na produkcie. Zdjęcia, które wykonujesz, nie wystarczy, że są tylko ładne. Muszą spełniać walory marketingowe. Część wymogów wskaże Ci zleceniodawca, ale w wielu sprawach zda się na Twoją kreatywność. Chodzi o eksponowanie konkretnych walorów produktu (wygląd, funkcjonalność, rozmiar czy ergonomia) i zwrócenie uwagi konsumenta.

Fotograf produktowy – obróbka zdjęć

Wykonanie zdjęć to dopiero część roboty. Muszą one jeszcze zostać poddane cyfrowej obróbce. Wykorzystujesz do tego specjalistyczne oprogramowanie graficzne, często sprzężone z samym aparatem. Jest to ten etap pracy, który możesz wykonywać w domu. Obróbka ma na celu podkreślenie walorów estetycznych fotografii, poprawienie tego, co nie udało się podczas sesji. Wycinasz lub wstawiasz inne tło, dodajesz efekty, nadajesz produktowi objętości, blasku i efektu nowości. Przygotowane zdjęcia trafiają do działu sprzedaży i reklamy pracodawcy/zleceniodawcy.

Fotograf produktowy – warunki pracy

Nawet gdy pracujesz na etacie, nadal gonią Cię terminy i godziny. Pracować możesz popołudniami, a niekiedy także w weekendy. Wszystko po to, by wyrobić się ze zleceniem. Bywa, że każdy produkt trzeba sfotografować z różnych stron, a nawet wykonać wizualizacje 3D. Pracę utrudniać mogą dodatkowe wymogi klienta – np. wylewający się sok albo powiew wiatru. Produktów często jest dużo, bardzo podobnych a wszystkie muszą być potraktowane z równą pieczołowitością.

Fotograf produktowy – potrzeba mobilności

W tej pracy ma miejsce elastyczny czas pracy. Jednak nie wszystko możesz robić zdalnie. Musisz po prostu fizycznie pojawić się w studiu fotograficznym lub w plenerze. Wielu pracodawców wskazuje wprost w ofertach na mobilność i zdolność do relokacji. Pojedyncza sesja trwać może nawet kilka tygodni, a zlecenia spływać mogą z różnych rejonów kraju. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *