Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca fundraisera?

Jak zatem będziesz pracował jako fundraiser? Truizmem jest stwierdzić, że Twoje podstawowe zadanie to pozyskiwanie funduszy. Mogą one pochodzić zasadniczo z trzech źródeł – inwestorzy, zbiórki oraz dotacje. Jak się do tego zabierzesz?

Fundraiser i pozyskiwanie inwestorów i sponsorów

Na początek musisz sporządzić odpowiednią bazę danych na temat potencjalnych darczyńców, sponsorów oraz innych podmiotów i firm, które mogą zechcieć partycypować w inicjatywach Twojego pracodawcy. Listę tę oprzesz na analizie charakteru działalności poszczególnych firm. Zwłaszcza „na celownik” weźmiesz te podmioty, w które w swoją statutową działalność mają wpisane działanie prospołeczne. Następnie, chcąc takiego inwestora pozyskać, musisz opracować do przedstawienia mu propozycję. Polega ona na sporządzeniu planu, który dopasowałby ze sobą specyfikę działalności inwestora i cel, na jaki potrzebujesz pieniędzy. Musisz wykazać, że Twoja inicjatywa współgra z jego potrzebami i zwyczajnie opłaci mu się Ciebie wesprzeć.

Fundraiser – zbiórki i dotacje

Nieco inaczej będziesz pracował, jeśli fundusze pozyskasz w formie zbiórek lub dotacji. Te rzeczy są dość ściśle opisane w przepisach prawa – to znaczy, na co można zbierać pieniądze, w jakich granicach, jakimi metodami oraz jak je rozliczać ze skarbówką. Zbiórki wymagają rozgłosu i reklamy. Dlatego samo opracowanie strategii nie wystarcza. Twoimi obowiązkami będzie też rozpropagowanie inicjatywy za pomocą dostępnych Ci środków. Social media, prasa, fora internetowe, wykupione reklamy, aktywizacja wolontariuszy i aktywistów – wszystko to ma sprawić, że zainteresowane osoby zwyczajnie zechcą wesprzeć finansowo projekt. Jeszcze więcej znajomości formalizmu wymagają dotacje. Te przeważnie są celowe i w ramach ograniczonej puli pieniędzy. Bywają dotacje przyznawane z automatu, w których jedynym wymogiem jest poprawnie wypełniony wniosek (to ważne, urzędnicy niejednokrotnie odrzucają zgłoszenie wyłącznie na podstawie drobnych błędów w nazwie np. ulicy). A innym razem przyznawanie grantów jest uznaniowe, dlatego ponownie musisz wykazać się umiejętnością przekonywania i dobrym przygotowaniem podpartym analizą i planem.

Fundraiser – warunki pracy

Najczęściej charakter Twojej pracy będzie uzależniony od konkretnego projektu. Znacznie mniej istotne są godziny wykonywania pracy (wnioski i reklamy można opracowywać o dowolnej porze), dlatego czas pracy będziesz miał elastyczny. W wielu firmach do dyspozycji będziesz miał biuro, komputer podłączony do sieci i podstawowy sprzęt. Choć niejednokrotnie przyjdzie Ci umawiać się z klientami, inwestorami lub darczyńcami. Zawsze wtedy musisz prezentować się godnie, gdyż stanowisz wizerunek firmy, która reprezentujesz. Praca ma charakter samodzielny, a Ty rozliczany będziesz z wyników. Natężenie pracy również może się zmieniać. Projekty są różne i wymagają odmienne poziomy włożonego w nie wysiłku.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *