Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca housekeeping managera?

 

Zadaniem housekeeping manager, tudzież kierownika obsługi pięter jest organizacja, kontrola i nadzór nad szeroko rozumianym zespołem obsługi pięter w hotelu, pensjonacie czy ośrodku wypoczynkowym. Zespół ten składa się z salowych, pracowników technicznych, administracyjnych i porządkowych. Praca wiąże się ze sporą odpowiedzialnością. Wymaga umiejętności organizacyjnych, bardzo skrupulatnego i lojalnego podejścia, często także działania pod presją czasu czy wyników. Bywa, że wykazać musisz się zmysłem artystycznym i estetycznym, innym razem charyzmą i zdolnościami psychologicznymi. W zasadzie każdy dzień w tej pracy jest inny i stawia odmienne wyzwania.  

Housekeeping manager – czym jest „obsługa pięter”?

Obsługa pięter to zapewnienie stałego utrzymywania standardów czystości i komfortu po to, aby w każdej chwili pojawiający się goście hotelowi czy kuracjusze w pensjonacie byli zadowoleni. To zadbanie o porządek w każdym z pokoi, stan techniczny urządzeń, jakość pracy instalacji sanitarnej, elektrycznej, przeciwpożarowej. Musisz zorganizować pracę salowych – wymiany pościeli, sprzątanie, uzupełnianie papieru toaletowego, mycie okien, zmiana zasłon itp. Nadzorujesz też pracę monterów czy dostarczycieli zaopatrzenia – gdy trzeba zlecasz potrzebne naprawy, wymianę sprzętu, uzupełnianie środków czystości. Współpracujesz też z administracją – dbasz o bezpieczeństwo gości, działający monitoring, zapewnianie spokoju nocnego oraz prawidłową obsługę przybyłych. Masz wgląd do działu recepcji – wiesz, ile osób przebywa w hotelu, które pokoje są zajęte, a które wymagają przygotowania np. z powodu rezerwacji. Ty także przyjmujesz wszystkie ewentualne skargi oraz egzekwujesz od pracowników wykonywane przez nie obowiązki.

Housekeeping manager – logistyka i zamówienia

Na Twojej głowie (a pośrednio także podległych Ci pracowników administracji) leży zadbanie o dostawy, podpisanie umów z hurtowniami, pralniami czy sklepami oraz negocjowanie z nimi warunków. Prowadzisz rejestry używanego sprzętu i asortymentu. Dokonujesz cyklicznych inwentaryzacji, przez Twoje ręce przechodzą protokoły zniszczeń.

Housekeeping manager – procedury i normy

Kolejnym z Twoich zadań może być opracowanie wewnętrznego systemu norm i procedur, które mają sprawić jakby „automatyczne” działanie obsługi pięter. Wskazujesz, jakie są minimalne i optymalne standardy. Z góry każdy pracownik obsługi wie, ile przykładowo potrzebnych jest ręczników, o jakiej porze dostarczanych, gdzie pranych itp. A to tylko jeden z przykładów. Podobnie opracowanie strategii tyczy się utrzymywania czystości, konserwacji mebli, drzwi, okien czy sprzętów. Duże i uznane sieci hoteli mają już takowe normy i Twoim zadaniem jest ich drobiazgowe przestrzeganie. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *