Housekeeping manager, inspektor obsługi pięter, kierownik pięter w hotelu. To stanowisko pracy różnie się definiuje. W każdym z tych przypadków chodzi o pracownika hotelu lub pensjonatu, który zajmuje się dopilnowywaniem spraw organizacyjnych, porządkowych i strukturalnych w hotelu. Na jego głowie jest zarządzanie pracą zespołu salowych, zadbanie o stan techniczny urządzeń w pokojach, współpraca z dostawcami żywności, środków czystości, mediów czy pralniami. W międzyczasie opracowuje wewnętrzne procedury porządkowe i organizacyjne w celu doskonalenia pracy hotelu, zadowolenia gości, zwiększenia zysków z oferowanych usług oraz aprobaty szefa.
Spis Treści
Housekeeping manager – wymagania na stanowisko
Z racji tego, że jest to stanowisko zarządcze i kierownicze, a od spełniania obowiązków zależy dobre imię hotelu i zyski, wymagania nieco rosną niż wobec szeregowych pracowników. Przede wszystkim oferowane jest ono osobom bardziej doświadczonym. Takim, którzy w administracji hotelowej przepracowały przynajmniej kilka lat, w tym rok jako zarządca z dowolnego działów hotelowych. Bardzo istotną kompetencją jest znajomość procedur BHP i przeciwpożarowych, znajomość dwóch języków obcych (angielski to niekiedy zbyt mało).
Housekeeping manager — czy w tej pracy potrzebne jest jakieś konkretne wykształcenie?
Nie zawsze, choć z pewnością nie zaszkodzi przygotowanie kierunkowe – technik hotelarstwa lub nawet związane z tym studia wyższe. Podobnie jak ekonomia, zarządzanie czy logistyka. Zasada jest dość prosta – im hotel lub pensjonat ma większy prestiż (także wyrażany w formie ilości gwiazdek) i stawia na wyższe standardy, wymagania na to stanowisko znacząco rosną. Bywa, że musisz przed rozmową kwalifikacyjną zorientować się w ogólnych standardach danej sieci hoteli.
Housekeeping manager – gdzie do pracy?
Pracę na tym stanowisku otrzymać możesz w hotelach, pensjonatach, niekiedy także lepszych sanatoriach czy ośrodkach wypoczynkowych. Na ogół oferowany jest stały etat – nie jest to stanowisko, które wymagane jest wyłącznie doraźnie czy sezonowo, lecz na bieżąco.
Housekeeping manager – ile możesz zarobić?
A ile można zarobić na zarządzaniu obsługą pięter? Wiele zależy oczywiście od konkretnego hotelu, jego polityki kadrowej i płacowej, Twojego doświadczenia i zakresu obowiązków. W dużych hotelach organizowany jest cały zespół housekeeping managerów. Może też zdarzyć się, że zarobki różnią się w zależności od danego oddziału. Ile to wychodzi na ogół? Wedle doniesień gospodarczych w tym zawodzie zarobki przeważnie wahają się w okolicach 3000 – 7000 zł brutto. Oprócz tego pracodawcy oferują dodatkowe szkolenia, zniżki na usługi hotelowe czy dofinansowanie zabiegów medycznych, zajęć sportowych albo wakacji.
Be First to Comment