Jako key account manager będziesz zajmował się klientami szczególnymi. Przede wszystkim ich obsługą, negocjacjami, pozyskiwaniem nowych odbiorców, doradztwem, sporządzaniem tekstów umów. A następnie w sposób odpowiedzialny realizował ich postanowienia.
Spis Treści
Key account manager – predyspozycje zawodowe
W swojej pracy przyjdzie Ci nieraz prowadzić ostre negocjacje. Musisz w nich łączyć kulturę osobistą z bezwzględną dbałością o interesy. Zarówno pracodawcy jak i owego kluczowego klienta. Dlatego potrzebne Ci są spore pokłady asertywności, odporności na stres, dobrej organizacji własnej pracy. oraz lojalności. Do tego przyda się zdolność do szybkiego, chłodnego i analitycznego myślenia. To zdecydowanie profesja dla osób lubiących wyzwania, nowe okoliczności i pomysły. Musisz wykazywać się walką, dążeniem do celu oraz stawianiem sobie wielkich zadań. Kluczowi klienci właśnie dlatego, że są kluczowi potrafią być wymagający i po ludzku kapryśni. Nie możesz być osobą, która łatwo się tym zraża.
Key account manager – obowiązki zawodowe
Oprócz tego przyjdzie Ci też wykonywać szereg czynności administracyjnych. Wciąż związanych z tymi szczególnymi typami klientów. Mowa tu o raportach finansowych, opieką nad interesami klientów – tych finansowych jak i niekiedy zupełnie życiowych. Monitorujesz wzajemną sprzedaż i pozyskujesz dodatkowe kanały handlowe. Poza tym analizujesz doniesienia rynkowe, które mogą mieć związek z działałnością biznesową klienta. Opracujesz – jeśli jest taka potrzeba – strategię marketingową, stanowiska dla rzecznika prasowego, opiniujesz decyzje zakupowe swoich szczególnych klientów.
Key account manager – szef personelu
W zależności od Twojego doświadczenia i struktury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa może zdarzyć się, że na stanowisku key account managera przyjdzie Ci też szefować całej komórce odpowiedzialnej za kontakt z klientami. Stajesz się przełożonym grupy przedstawicieli handlowych, ekspedientów, hostess albo informatorów w call center. Nie tylko nimi nadzorujesz, ale też prowadzisz rekrutację i stosowne szkolenia.
Key account manager – wizytówka firmy
W kontaktach z kluczowym klientami musisz być osobą jak najlepiej reprezentującą firmę. Nie tylko w kwestiach biznesowych czy merytorycznych. Nie wystarczy też być zadbanym, dobrze ubranym i obytym w towarzystwie. To cecha charakteru, która sprawia, że klienci Ci ufają. Chcą podtrzymywać dłuższe relacje. Wierzą, że dzięki współpracy z Tobą i Twoją firmą obie strony mogą zyskać, rozwijać się i zarobić.
Be First to Comment