Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca pracownika ds. zamówień publicznych?

Twoje stanowisko pracy może być stricte i wyłącznie związane z zamówieniami publicznymi lub zamówienia publiczne mogą stanowić jedynie część Twojej pracy. Wiele zależy od wewnętrznej organizacji wydziałów danego urzędu lub firmy. Na ogół pracownik ds. zamówień publicznych pracuje w wydziale inwestycji. Twoim zadaniem wtedy jest organizowanie przetargów, skuteczne i zgodne z przepisami ich rozpisywanie, przeprowadzanie i rozstrzyganie. To wymaga napisania dokumentacji w określony przez ustawę sposób, opracowania warunków wzięcia w nich udziału. Oraz publikowania sprawozdań w bazie konkurencyjności i witrynach Biuletynu Informacji Publicznej, Urzędzie Zamówień Publicznych albo Instytutu  Badań Edukacyjnych. Wszystkie dokonane przetargi (zarówno te z Twojego działu lub innych, podległych urzędowi) przechodzą przez Twoje ręce. Musisz je katalogować, prowadzić rejestr zamówień oraz archaizować zgodnie z prawem dokumentację. 

Często oznacza to wyjazdy służbowe w celu dokonania oględzin czy choćby fotografii w celach inwestycyjnych. W mniejszych samorządach bywa, że pracujesz samodzielnie, z upoważnienia np. burmistrza. W dużych urzędach lub firmach pozyskujących środki i dotacje, raczej czeka Cię praca zespołowa.

Pracownik ds. zamówień publicznych – kontakt z ludźmi

Twoja praca to nie tylko dokumentacja i przepisy, ale i kontakt z kontrahentami, petentami lub inwestorami. Musisz w relacji z nimi być oczywiście kulturalnym i życzliwym, ale też i rzeczowym oraz dbającym o interes firmy. Jeśli pracujesz jako urzędnik, zobowiązany jesteś do udzielania zrozumiałych, istotnych informacji mieszkańcom.

Pracownik ds. zamówień publicznych – warunki pracy

Na ogół jest to praca biurowa, odbywająca się w zwyczajowych ośmiu godzinach w ciągu dnia. A zatem narażony jesteś na typowe zagrożenia z nią związane – siedzący tryb życia, sporo czasu poświęconego na wpatrywanie się w ekran komputera i dokumentację. To może z czasem osłabić Twój wzrok, zwłaszcza że wpatrywać się będziesz z uwagą. Jeśli jesteś zatrudniony w administracji publicznej, rzadkością będą nadgodziny. Choć i one się pojawiają. Przysługują Ci związane z tym uprawnienia socjalne i urlopowe. Więcej mobilności wykażesz na tym stanowisku w sektorze usługowym albo doradczym. Wtedy kontakty z klientami, urzędnikami czy instytucjami wymagają częstego ruchu i podróży służbowych.

Pracownik ds. zamówień publicznych – ile możesz na tym zarobić?

Pensja oczywiście uzależniona jest od miejsca, w którym pracujesz oraz tego, jakie są w nim zwyczaje płacowe. Bardziej stabilne (ale i przez wiele lat zamrożone) płace są w administracji. Elastyczniej i bardziej zależnie od Twoich sukcesów zarobisz w sektorze usługowym i doradczym. Oczywiście pensja rośnie wraz ze wzrostem doświadczenia i kompetencji. Stąd musisz pamiętać o okresowych szkoleniach i aktualizacji wiedzy o przepisach. Na ogół jednak na tym stanowisku zarabia się w przedziale 3000 – 7000 zł brutto miesięcznie.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *