Press "Enter" to skip to content

Jak zostać pracownikiem ds. zamówień publicznych?

Istotną predyspozycją do pracy przy zamówieniach publicznych jest oczywiście wykształcenie i przygotowanie zawodowe. Jednak równie istotne jest Twoje własne nastawienie – nacisk na organizację pracy, znajomość przepisów i swego rodzaju prawniczo – urzędniczy sposób myślenia. To praca dla osób sumiennych, dokładnych, odpornych w miarę możliwości na stres. A także dla tych, którzy potrafią rozmawiać z klientem, dokonywać sensownych wyborów i potrafią współpracować w zespole.

Pracownik ds. zamówień publicznych – wykształcenie zawodowe

Wykształcenie w tym zawodzie ma dość kluczowe znaczenie. Pracodawcy stawiają oczywiście na to wyższe, najlepiej na kierunku prawniczym, administracyjnym czy ekonomicznym. Powinieneś wybrać specjalizację lub opcję studiów podyplomowych w zakresie właśnie tematyki zamówień publicznych. Jest ona dość rozległa – zawiera przepisy, procedury i zakres zamówień publicznych, także z uwzględnieniem prawodawstwa unijnego, regulującego wspólny obszar gospodarczy w Europie. Pewnym atutem może być też ukończenie kursów i szkoleń w zakresie zamówień publicznych, o ile ich program uwzględnia te kwestie oraz kończy się egzaminem i uzyskaniem stosownego certyfikatu albo dyplomu.

Pracownik ds. zamówień publicznych – wymagania pracodawców

Bardzo sporym atutem będzie doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub samorządzie terytorialnym zwłaszcza w wydziałach zajmujących się zamówieniami publicznymi, sporządzaniem wniosków o dofinansowanie albo organizującym przetargi. Okoliczność niezbędna to dobra znajomość Prawa Zamówień Publicznych i stała aktualizacja Twojej wiedzy na temat nowelizacji i zmian. Musisz po prostu wiedzieć, jakie są zasady przeprowadzania przetargów, jakie są kryteria ich rozstrzygania, jakie podmioty mogą brać w nich udział. I czego mogą dotyczyć zamówienia publiczne. Pracodawcy będą zwracali uwagę na Twoje przygotowanie biurowe i umiejętności w obsłudze i sporządzaniu dokumentacji – chodzi o obieg dokumentów w firmie, obsługa fachowych aplikacji. Zdecydowanie przy rekrutacji przyda Ci się znajomość języków obcych oraz prawo jazdy kategorii B.

Pracownik ds. zamówień publicznych – gdzie możesz szukać zatrudnienia?

Wiele stanowisk pracy w zakresie zamówień publicznych czeka w administracji – rządowej, samorządowej, ale też i tej podległej państwu, ale o charakterze naukowym, inwestycyjnym lub kulturalnym. Oprócz tego Twoje przygotowanie i umiejętności pracy przy zamówieniach publicznych przydadzą się w firmach doradczych, firmach zajmujących się pozyskiwaniem środków i dotacji oraz w sektorze IT, finansowym i nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *