Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca Research and Development Manager?

Wdrażanie nowego produktu na rynek, lub nawet całej linii produktów, wymaga przygotowania. Musisz określić grupę docelową, jej potrzeby, status materialny, środki przekazu, które do niej trafią, a nawet pożądaną estetykę opakowania. Wszystko musi być opracowane od strony formalnej, budżetowej, logistycznej i produkcyjnej. Ktoś tymi procesami musi zarządzać i tym właśnie zajmujesz się jako Research and Development Manager. Specjalista od research – czyli badania i development – czy produkcja. To szeroki zakres obowiązków, ale też całkiem nieźle płatny.

Research and Development Manager – badania rynku

Wstępem do wszystkiego jest poznanie swojego klienta. Musisz ustalić jego preferencje, potrzeby (także te, których jeszcze sobie nie uświadamia) oraz możliwości finansowe, czyli ile jest w stanie sobie pozwolić wydać pieniędzy na Twój produkt. Robisz to poprzez zakrojone na sporą skalę badania rynku. Do dyspozycji masz zespół researcherów w firmie albo wynajmujesz usługi firm badawczych. Na tej podstawie jesteś w stanie dostosować ofertę do takiej grupy odbiorców, która jest dość liczna i chętna, by zaopatrzyć się w nowe produkty.

Research and Development Manager – wdrażanie produktu

Wdrażanie produktu na rynek to proces całościowy. Musisz zadbać o dystrybucję, transport i realizację planów sprzedażowych. Zaczynasz już na etapie samej produkcji – na podstawie wspomnianych badań rynku wpływasz na modyfikację parametrów, składu chemicznego, stylistyki opakowania itp. Uczestniczysz w opracowywaniu całej strategii sprzedażowej i marketingowej linii produktów. Nadzorujesz działania zespołu pijarowego (lub zatrudniasz firmę reklamową), ustalasz budżet z kierownictwem firmy, dopilnowujesz terminów i realizacji umów.

Research and Development Manager – koordynacja i analiza

Przeprowadzenie procesu produkcji i wdrażania produktu na rynek musi zwieńczyć się analizą. Musisz ustalić, co zostało zrobione dobrze, a gdzie brakowało zasobów, wiedzy, ludzi czy know-how. Nadzorujesz opracowanie bazy powyższych danych, a także pracę działu analizy big data – to zwłaszcza w większych firmach produkcyjnych.

Research and Development Manager – ile możesz zarobić?

Z racji tego, że jest to praca, której efekty walnie przyczyniają się do zysków całej firmy, jest odpowiednio opłacana. Wedle ogólnopolskiego badania wynagrodzeń, na tym stanowisku pensja wynosi średnio 7600 zł brutto a 14 530 zł brutto. Wiele zależy od wielkości firmy, jej zakresu działania, portfolio czy sukcesów danej linii produktu. Bywa, że zarobić możesz nawet więcej – 15 000 – 20 000 zł brutto, o ile zwyczajnie jesteś dobry.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *