Press "Enter" to skip to content

Jak zostać Research and Development Manager?

Kim jest Research and Development Manager (R&D Manager)? To osoba, która w firmie produkcyjnej, handlowej, przemysłowej i usługowej zajmuje się wszystkimi istotnymi procesami służącymi realizacji planów produkcyjnych i sprzedażowych. Przeprowadza badanie rynku, analizuje potrzeby konsumentów, wdraża modyfikacje procesów produkcyjnych i technologicznych, planuje i aranżuje strategię marketingową. Konkretny zakres obowiązków zależy od specyfiki produkcji i sprzedaży w danej firmie. To stanowisko kierownicze. Wiążę się z odpowiedzialnością, potrzebą dyspozycyjności i lojalności.

Research and Development Manager – wymagania pracodawców

Pracodawcy stawiają na specjalistów. Nie jest to stanowisko, które łatwo dostać „z ulicy” czy tuż po studiach. Często wymagane jest doświadczenie zawodowe, zwłaszcza w obrębie branży, w której działa firma. Oczywiście musisz też znać tę branżę. Wiedzieć, jakie portfolio spodoba się klientowi czy kontrahentowi. Wiedzieć, jakie atuty wymagają ekspozycji. Podczas rozmowy o pracę sprawdzana będzie Twoja znajomość przepisów prawa związanych z branżą, orientacja w realiach rynku, znajomość konkurencji i systemów dystrybucyjnych. Nie bez znaczenia są też wspomniane studia wyższe. Preferowani są absolwenci kierunków także związanych z branżą – informatyka, biologia, farmacja, kosmetologia, rolnictwo.

Research and Development Manager – predyspozycje

W tej pracy istotne są też cechy osobowościowe. Na niewiele zdałyby się teoretyczne wiadomości ze studiów czy doświadczenie w branży, jeśli nie potrafiłbyś przekuć ich w sukces. Praca wymaga zdolności organizacyjnych, umiejętności zarządzania zespołem i procesami. Musisz wykazywać się kreatywnością oraz potrafić znajdować nowoczesne rozwiązania problemów. Nie bez znaczenia jest też dobre zarządzanie budżetem.

Research and Development Manager – gdzie do pracy?

Wielu pracodawców oferuje etat. Rozliczenie pracy polega wtedy na wypłacie stałej pensji etatowej, powiększonej o ewentualną premię z racji sukcesu sprzedażowego. Oprócz tego, zwłaszcza duże firmy, dodatkowo nobilitują to stanowisko poprzez pozapłacowe benefity. Dofinansowanie nauki języków, zajęć sportowych, opieki lekarskiej, własne miejsce parkingowe, służbowy sprzęt komunikacyjny czy dodatek relokacyjny, jeśli Twoja praca wymagać będzie przeprowadzki. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *