Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca screen designera?

Kim jest „projektant ekranu”? To osoba, która odpowiedzialna jest za projekt graficzny wszystkich elementów użytkowych i wizualnych interfejsu komputerowych aplikacji. Tyczy się to zarówno tych biurowych, specjalistycznych, multimedialnych czy po prostu gier wideo. Praca przypomina nieco specjalistę DTP, ale efekty istnieją w przestrzeni wirtualnej. Nie są drukowane. Co dokładnie projektuje screen designer? Wszystko to, co widzi graczy czy obsługujący program komputerowy. Panele, przyciski, ikonki, kursory, obszary tekstowe, wypełniacze, elementy dekoracyjne i użytkowe. Screen designer posługuje się specjalistycznymi programami graficznymi do tworzenia obrazu. Często też uzupełnia to własnym talentem plastycznym poprzez rysowanie czy malowanie i przetwarzanie obrazu na format cyfrowy. Rozliczany jest z wyników, które nie tylko oceniane są pod kątem estetycznym. Ale też użytkowym i logicznym.

Screen designer a UI designer – różnice

Praca screen designera może przypominać nieco tę, którą wykonuje UI designer – przypomnijmy, projektant interfejsu użytkownika aplikacji. Rzeczywiście, obaj zajmują się projektowaniem interfejsu. O ile jednak UI designer (a także UX designer) dba o funkcję użytkową, funkcjonalność i intuicyjność obsługi interfejsu, screen designer skupia się niemal wyłącznie na walorach estetycznych. Tworzone przez niego elementy czy cała szata graficzna aplikacji musi być wykonana wedle zamierzonego stylu, skierowana do konkretnej grupy odbiorców oraz nie przesłaniała swoją formą funkcjonalności programu. Bardzo często zdarza się, że obaj specjaliści współpracują w ramach zespołu. A nawet w ramach jednej osoby.

Screen designer – intuicyjna obsługa

Projektowane przez screen designera elementy interfejsu mają być estetyczne i jednocześnie zwyczajnie nie przeszkadzać wspomnianej funkcjonalności. O co chodzi? Użytkownik oprogramowania oczekuje, że aplikacja będzie wyglądała przyjemnie, a jednocześnie działała sprawnie i miała intuicyjną obsługą. Interfejs musi być zaprojektowany tak, aby użytkownik szybko domyślił się samodzielnie znaczenia poszczególnych przycisków oraz dziejących się procesów. A jednocześnie docenił styl graficzny, klimat czy kolorystykę. Tym samym, przykładowo, symbol zapisu stanu gry jak najbardziej może być oryginalnym Twoim konceptem. Jeszcze lepiej, gdy jest unikalny i nowatorski. Niemniej nie może być nieczytelny. Gracz musi wiedzieć, że ikonka ta sugeruje wprost, że kliknięcie nią spowoduje zapis gry, a nie np. zejście z konia. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *