Press "Enter" to skip to content

Jak zostać Area Managera?

Praca area managera polega na zarządzaniu sprzedażą na wyznaczonym terenie. Funkcję tę pełnić możesz jako kierownik sprzedaży regionalnej, szef filii czy osoba odpowiedzialna za interesy międzynarodowej firmy nawet na terenie całego kraju. Na Twojej głowie jest realizacja strategii sprzedażowej firmy, zadbanie o dostawy, ekspozycję produktów i usług, kontrola wydatkowania i wizytacja w poszczególnych regionalnych oddziałach. To praca, która wymaga znajomości prawideł ekonomii, specyfiki branży, smykałki do biznesu i handlu. Jak dostać taką pracę i gdzie?

Area Manager – gdzie szukać zatrudnienia?

Tego typu pracę oferują przede wszystkim duże przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe i usługowe. Area managerów potrzebują oddziały regionalne. Przeważnie w sektorze z branży medycznej, kosmetycznej, spożywczej, firmy dystrybucyjne, telekomunikacyjne, z sektora IT, motoryzacyjne czy typu FMCG. Oferty znajdziesz w popularnych serwisach ogłoszeniowych lub bezpośrednio na stronach przedsiębiorstw. To dość odpowiedzialna praca, która stawia niemałe wymagania.

Area Manager –  wymagania pracodawców

Z racji tego, że jest to stanowisko kierownicze, wymagania w procesie rekrutacyjnym rosną. Pracodawcy zapytają o Twoje wykształcenie, doświadczenie i umiejętności. Na co szczególnie zwrócą uwagę? Dużym atutem będzie posiadanie dotychczasowego doświadczenia w pracy w handlu, zarządzaniu zespołem, prowadzeniu projektów, dopinaniu kontraktów. Niezwykle ważna jest znajomość specyfiki branży, w której działa przedsiębiorstwo. Nie tylko pod względem materii produkowanych towarów czy oferowanych usług. Ale też realiów rynkowych, otoczenia biznesowego, znajomości działania konkurencji. Bardzo ważne są tez umiejętności analityczne, zdolność do zarządzania, łatwość nawiązywania kontaktów biznesowych, świetna organizacja własnej pracy i systematyczność. Rozliczany wszak będziesz z wyników.

Area Manager – wykształcenie

Istotną kwestią jest też Twoje przygotowanie merytoryczne. Nie ma tu co prawda sztywnych wymogów, niemniej dobrym wyborem będzie ekonomia, finanse, bankowość, zarządzanie, marketing, spedycja albo towaroznawstwo. Musisz orientować się w przepisach prawa handlowego i branżowego. Oraz orientować się w podstawa – wiedzieć jak funkcjonuje przedsiębiorstwo, jakie są formy współpracy (np. B2B). Wskazana jest mobilność, prawo jazdy, znajomość języków obcych. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *