Press "Enter" to skip to content

Korektor na etacie czy na własnej działalności? Zatrudnienie korektora tekstów

Gdzie możesz szukać zatrudnienia jako korektor? Korektorów chętnie zatrudnią wszystkie redakcje – czasopism, gazet codziennych, mediów drukowanych. A także wydawnictwa, portale internetowe i wszystkie miejsca, agencjach reklamowych i marketingowych, firmach edytorskich, działach promocji w korporacjach, kancelariach, biurach tłumaczeń i wszystkich tych miejscach, w których tworzy się publikowane później teksty. Poprawiać zatem możesz artykuły prasowe, wpisy na bloga, pisane na zamówienie materiały, publikacje naukowe, książki, materiały reklamowe i publicystyczne.

Korektor – Wymagania pracodawców

O tym, na co zwracają uwagę pracodawcy zainteresowani zatrudnieniem korektora piszemy nieco w artykule Korektor – jak zostać? Przede wszystkim interesować będą ich Twoje umiejętności oraz ewentualne wykształcenie, które jest w stanie o tych umiejętnościach zaświadczyć. Zwracać uwagę będą na Twoje dotychczasowe doświadczenie. Dlatego mile widziana jest praca, staż lub praktyki w redakcjach pism, wydawnictwach, portali internetowych albo innego rodzaju mediach. Ex publicyści i dziennikarze również są tu dobrze postrzegani. Oprócz tego Twoje CV powinno zawierać informacje na temat Twoich własnych cech osobowości. Istotna jest drobiazgowość, dokładność, cierpliwość, bardzo dobra organizacja własnej pracy. Oraz zdolność do pracy pod presją czasu i wymagań klienta. Do tego potrzebna będzie Ci umiejętność obsługi popularnych edytorów tekstu oraz narzędzi korektorskich.

Korektor na własnej działalności

Istnieje też możliwość podjęcia takiej pracy w formie własnej działalności. Zarówno jako typowy freelancer jak i samodzielna działalność gospodarcza. W takiej sytuacji czekają Cię nieco korzystniejsze rozwiązania podatkowe i znacznie większa elastyczność dotycząca czasu pracy, rodzajów zleceń i klientów, z którymi współpracujesz. Lecz wiąże się to jednak z większą odpowiedzialnością, brakiem prawa do urlopów albo zwolnienia chorobowego.

Korektor – Jak pozyskiwać klientów?

Istotna jest promocja własnej działalności. Nikt nie zamówi u Ciebie korekty, jeśli nawet nie będzie świadomy Twojego istnienia na rynku. Głównym miejscem, gdzie możesz się reklamować to Internet – portale społecznościowe, strony z anonsami i ofertami pracy. Ale także ważna jest Twoja aktywność – docieranie do blogów edukacyjnych, for dyskusyjnych i ogłoszenia klientów potrzebujących konsultacji. Nie jest to Twój problem, gdy pracujesz etatowo w wydawnictwie albo redakcji. Podobnie jak klienci są sami Ci przydzielani, gdy pracujesz w firmie korektorskiej.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *