Press "Enter" to skip to content

Otworzyć własne biuro matrymonialne czy pracować na etacie?

Założenie biura matrymonialnego, wbrew pozorom, nadal potrafi być rentowne i sensowne. Klienci poszukują tego typu usług, choć sama inwestycja to spore wyzwanie logistyczne i finansowe. Potrzebujesz lokalu, zatrudnienia pracowników, zgłoszenia działalności gospodarczej i rejestracji. Nie musisz oczywiście startować z pełną parą – swoją ofertę możesz z czasem rozbudowywać.

Biuro matrymonialne – koszty

Już na samym wstępie musisz wyłożyć niemałe pieniądze. Szacuje się, że otworzenie biura matrymonialnego to koszt około 150 000 – 300 000 zł. Z czego to wynika? Potrzebujesz siedziby, sprzętu komputerowego, zakupu hostingu i domeny internetowej. Wykonania porządnego i funkcjonalnego serwisu, stworzenia logo i jego zarejestrowania. A także – co też jest kosztowne – zakupienie patentów na testy psychologiczne i algorytmów doboru kandydatów. Nie mogą być to byle jakie produkty. Najlepiej jeśli wykonane są na zamówienie przez doświadczonego psychologa rodzinnego. Kosztowna jest też promocja, infrastruktura płatnicza i same koszty utrzymywania pracowników.

Biuro matrymonialne – personel i pracownicy

Do funkcjonowania profesjonalnego biura matrymonialnego nie wystarczą pracownicy administracji. Oczywiście, potrzebujesz osób, które zbierają zgłoszenia i wstępnie je analizują. Także tych, którzy przeprowadzają wywiady osobiste z kandydatami. Część z tych rzeczy możesz robić oczywiście sam. Ale biuro matrymonialne potrzebuje też – etatowo lub jako stałych współpracowników – innych specjalistów. Przede wszystkim psychologów, ale też grafologów, informatyków, księgowych czy specjalistów od reklamy. Dobrze jest też mieć w ofercie doradztwo dla klientów pod kątem stylu, mody, ubioru, nauki tańca, nauki stąpania na szpilkach czy odzyskaniu pewności siebie wobec płci przeciwnej. Ważne, aby Twoje kadry miały odpowiednie podejście do klienta. Potrzebujesz osób uczciwych, empatycznych, potrafiących słuchać, a nie oceniać. I potrafiły zachować dyskrecję.

Biuro matrymonialne – klienci i konkurencja     

Klientów pozyskiwać będziesz przede wszystkim poprzez promocję swoich usług. I działania, które mają na celu jak najbardziej ułatwić klientom skorzystanie z nich. Podstawą jest oczywiście Internet, profesjonalny serwis oraz cykl reklam, które pojawiać się będą na portalach ogłoszeniowych czy społecznościowych. Klienci, którzy korzystają z biur matrymonialnych różnią się od użytkowników aplikacji randkowych w smartfonie. Nie szukają przygód, są zainteresowani poważną znajomością i dlatego są skłonni zapłacić za Twoje usługi. A co z konkurencją? Ta jest dość spora, istnieją biura z tradycjami, łączące klientów z różnych części kraju lub nawet świata. Pewnym pomysłem może być węższa specjalizacja – wyszukiwanie par wyłącznie w określonym wieku, z określonym zainteresowaniem lub statusem materialnym. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *