Press "Enter" to skip to content

Specyfika pracy pokojówki – Dowiedz się jak wygląda praca jako pokojówka

Pokojówka wykonuje czynności, o których nawet nie zawsze zdajesz sobie sprawę, gdy korzystasz z usług hotelu. Cieszysz się czystym i zadbanym pokojem. Nie każdy też przejmuje się tym, w jakim stanie zostawia pokój. By ten komfort mógł zostać zachowany, potrzebne są właśnie pokojówki. Pracownice obsługi hotelowej. Musisz wiedzieć, że to ciężka praca fizyczna. Samo sprzątanie, czyszczenie i doprowadzanie pokoju do idealnego stanu to jedno. Wymaga sporo krzepy, zwłaszcza, ze takich pokoi w ciągu dnia będziesz miała znacznie więcej niż jeden lub kilka. Pokoje muszą być na bieżąco gotowe do podejmowania gości, a nie każdy sprząta się równie łatwo. Taka praca wymaga nie tylko sporo siły fizycznej, energii i zwyczajnych chęci. Przyda Ci się też dobre zdrowie. Sporo ruchu, noszenia wyposażenia i korzystanie ze środków czyszczących lub dezynfekujących nie wpływają korzystnie na Twój układ oddechowy, ruchu i krążenia krwi. Podobnie jak na skórę dłoni albo twarzy. Podczas pracy używać będziesz specjalnego uniformu. Łączy on funkcje estetyczne i reprezentacyjne (zazwyczaj jest w charakterystycznej dla hotelu kolorystyce). Ale też ochronne przed zabrudzeniem.

Pokojówka – Obowiązki zawodowe

Czym zatem będziesz się zajmować? Zakres Twoich obowiązków określony jest w skali standardów hotelu. Te mogą być bardzo różne. Piszemy o tym szerzej w cyklu artykułów poświęconych zawodowi hotelarza i recepcjonisty. Najogólniej – Twoim zadaniem będzie utrzymywanie czystości w pokojach, korytarzach i innych pomieszczeniach, w których podejmowani są goście. Wlicza się w to czyszczenie podłóg, wycieranie kurzów, sprzątanie toalet. Oraz dezynfekcja obszarów, w których goście mogli pozostawić po sobie wirusy albo inne patogeny. Tyczy się to łazienek, łózek, ręczników. Łóżka same w sobie są osobną historią – stanowią jedno z głównych elementów wyposażenia pokoju. Dlatego tak ważne jest zadbanie o stałą wymianę świeżej pościeli. Oprócz tego z pokoju musisz usunąć pozostałości po opuszczającym kliencie – śmieci w koszu, pozostawione niedopałki papierosa oraz niewarte zachodu przedmioty.

Pokojówka – Organizacja pracy

Każdy hotel, oprócz standardów usług, ma też swoje wewnętrzne procedury. Zaczynając pracę zostaniesz z nimi dokładnie zapoznana. Podlegasz kierowniczce zmiany lub piętra – w zależności od wielkości hotelu. Dzień zaczynasz od założenia uniformu oraz sprawdzania pokoi, które powinny już być opuszczone. Upewniasz się taktownym pukaniem, a następnie przechodzisz do sprzątania. W przypadku gości, którzy zostają w hotelu na dłużej, również i ich pokoje będziesz utrzymywała w czystości. Twoim zadaniem będzie ustalenie optymalnej pory – takiej, w której gość wychodzi w ciągu dnia i nie będziesz mu przeszkadzała.

Pokojówka – Usługi dodatkowe

Niektóre hotele oferują swoim klientom także inne udogodnienia. Są oczywiście one dostępne za dodatkową opłatą. Lecz w takim wypadku będziesz musiała je uwzględnić. Gdy klient zażyczy sobie przyniesienia śniadania, prasowania lub prania ubrań albo udzielenia dodatkowych informacji o mieście i okolicy – będziesz musiała to wykonać.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *